در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار شد

حضور بیش از 200 دانش‌آموز بسیجی در اردوهای هجرت 3 در ساوه+تصویر

در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان امسال 220 نفر ساوجی در اردوهای یک‌روزه، هفت و ده روزه طرح هجرت 3 حضور داشتند.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۶۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

سرهنگ پاسدار مجیداحمد جعفری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه طرح اردوهای جهادی هجرت 3 با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: این طرح از یک ماه گذشته در سطح شهرستان ساوه آغاز شده است.

وی هدف از اجرای طرح هجرت را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کارآفرینی، تقویت حس مسئولیت پذیری و محرومیت زدایی دانست و اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان به فعالیت هایی از قبیل تعمیرات و بازسازی میز و صندلی مدارس و همچنین زیبا سازی، طراحی و نقاشی مدارس خواهند پرداخت.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوه گفت: با اجرای طرح اردوهای جهادی هجرت 3 تعداد 15 مدرسه در مناطق شهری و روستایی ساوه مرمت و بازسازی شدند.

سرهنگ پاسدار جعفری یادآور شد: دانش‌آموزان حاضر در این طرح با روحیه مسئولیت‌پذیری و مشارکت بیش از پیش با یکدیگر آشنا می‌شوند، نوجوانان در این طرح یاد می‌گیرند که از حاصل دسترنج خود بهره گیرند، که این موضوع خود رمز خودکفایی است.

وی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصادمقاومتی نیازمند روحیه جهادی است، گفت: دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که می‌شود با کمترین امکانات اقدامات بزرگ و ارزنده‌ای را به سرانجام رساند و اینگونه با روحیه جهادی آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوه تصریح کرد: در این طرح باید کار فرهنگی و عقیدتی بویژه نماز جماعت جلوه نماید زیرا نماز کلید ورود به پرونده کارهای خیر ما است.

سرهنگ پاسدار جعفری افزود: طرح هجرت از اول تیرماه تا بیستم شهریور با هدف پیشگیری و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی، کمک به سازندگی و خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تعداد افراد حاضر در این طرح در ساوه گفت: تعداد یک صد خواهر و برادر بسیجی برای رنگ آمیزی، تعمیر میز و نیمکت در مدارس ساوه فعالیت داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ساوه از حضور جهادگران در اردوهای هفت روزه خبر داد و گفت: تعداد 40 نفر نیز در اردوهای جهادی هفت روزه در روستای باغ شیخ برای فعالیت‌های عمرانی – فرهنگی و عقیدتی و 80 نفر در قالب اردوهای یک‌روزه در امامزاده عبدالله ساوه فعالیت داشته اند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات