شاعر برجسته و توانمند تبریزی:

متولیان فرهنگی باید زمینه ساز رشد افکار انقلابی شاعران باشند

خبرگزاری بسیج: یکی از شاعران برجسته و توانمند شعر انقلاب و صاحب چندین کتاب در این حوزه با استقبال از آغاز به کار انجمن شعر انقلاب در تبریز، گفت: دستگاه های متولی فرهنگ باید در حوزه شعر طوری عمل کنند که زمینه و بستر ساز رشد اشعار و افکار انقلابی در شاعران جوان باشند.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۶۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، استاد جلال محمدی خاطرنشان ساخت: انجمن شعر انقلاب باید در گام نخست نسبت به شناسایی استعدادهای شعری این استان در حوزه شعر انقلاب اقدام و در مرحله بعدی نسبت به نقد و بررسی آثار و چاپ اشعار شاعران اقدام کند.

وی در ادامه به تعریف و تشریح شعر انقلاب پرداخت و از نقش بر جسته شاعرانی همچون استاد شهریار، استاد مهرداد اوستا، استاد نصرالله مردانی، قیصر امین پور، سیدحسن حسینی، حمید سبزواری و احمد عزیزی در شکل گیری شعر انقلابیاد کرد .

صاحب کتاب شعر «به رسم طایفه عشق» با اشاره به تاثیر شگرف دفاع مقدس در بالندگی شعر انقلاب گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وقوع جنگ تحمیلی تاثیر مهمی در شعر انقلاب گذاشت و تقریبا می توان گفت کمتر شاعری یافت می شود که شعری برای دفاع مقدس و شهدا نداشته باشد .

وی به پیشینه و تاریخچه برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: در برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس شادروان احمد زارعی منشا خدمات بسیاری شدند و پس از ایشان دکتر اثباتی و دیگران این راه را ادامه دادند .

در ادامه این نشست اساتیدی همچون محمد رنجی تبریزی، علیرضا سعدی، مجاهد تبریزی، حسین زاده، رایف، رزاقی، باحجب و جمشید فتحی پور با تاکید بر ضرورت تشکیل انجمنی بنام انجمن شعر انقلاب در استان به قرائت سروده های خود پرداختند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها