کد خبر: ۸۷۴۱۷۸۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت موسم حج که برای حجاج و مسلمانان جهان منتشر شد، امسال متفاوت از گذشته بود و ایشان این بار با قاطعیت و به شدت رژیم خبیث آل‌سعود را مورد انتقاد قرار دادند.

رژیم حاکم بر عربستان سعودی در طول سال‌های گذشته هزینه‌های زیادی را بر جهان اسلام وارد آورده است به طوری که به طور مکرر شاهد همکاری این دولت یا رژیم غاصب صهیونیستی –به عنوان دشمن اصلی مسلمانان جهان- بوده‌ایم. بعد از مرگ ملک عبدالله و روی کار آمدن ملک سلمان، رویه افراطی و مبتذل آل سعود شدت بسیار زیادی گرفت و جریان حاکم بر عربستان حتی کوچکترین روزنه‌های امیدبخش جهت تعامل با ایران اسلامی را بست. سعودی‌ها علاوه بر حمایت‌های خود از تروریست‌های داعش و حمایت‌های بی‌شرمانه از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، در اقدامی بی‌رحمانه به یمن تجاوز کردند و در طول یک سال ونیم گذشته جنایت‌های کم نظیری را بر مردم و کودکان مظلوم یمن تحمیل کردند.

اما آنچه در حج سال گذشته به وقوع پیوست، نهایت خباثت و شقاوت سعودی‌ها را به نمایش گذاشت. کشتار هزاران نفری حجاج کشورهای اسلامی در منا رخدادی بود که نتیجه بی‌کفایتی و سیاسی‌بازی‌های سعودی‌ها بود. عربستان سعودی در حالی که جنایتی تا این حد شدید را مرتکب شده بود نه تنها حاضر نشد حتی یک عذرخواهی خشک و خالی هم از امت اسلامی بکند، بلکه مانع تشکیل کمیته حقیقت یاب برای مشخص شدن جزئیات این مسئله شد. سعودی‌ها نه تنها حاضر نشدند بی‌کفایتی و بی‌تدبیری خود در وقوع این جنایت بزرگ را بپذیرند، بلکه با گستاخی هر چه تمام‌تر رو به فرافکنی آوردند و حجاج ایرانی را عامل این رخداد عنوان کردند! این در حالی بود که در این فاجعه نزدیک به 500 نفر از حجاج ایرانی قربانی بی‌کفایتی‌های آل‌سعود شدند. نکته تاسف بار دیگر این است که به جز ایران، بقیه کشورهای اسلامی در قبال این جنایت آل‌سعود سکوت کردند و این فاجعه تاریخی را پیگیری نکردند. در حالی که کشورهای اسلامی نباید دامن سعودی‌ها را در قبال کشتار هزاران نفر از مردم بی گناه رها کنند.

رژیم آل‌سعود امسال نیز خباثت‌های خود را همچنان ادامه داد و با کارشکنی مانع حضور حجاج ایرانی در سرزمین وحی شد. همه این موارد موجب شد تا رهبر معظم انقلاب که از همان ابتدای وقوع این حادثه قاطعانه به سعودی‌ها هشدار داده و بی‌کفایتی‌های آن‌ها را زیر سئوال برده بودند، در پیامی که امسال به مناسبت موسوم حج منتشر کردند نیز به فاجعه منا بپردازند و رژیم خبیث آل‌سعود را به شدت مورد سئوال قرار دهند. تعابیر رهبر انقلاب در انتقاد به بی‌کفایتی‌ها و خباثت‌های سعودی‌ها در پیام امسال‌شان بی‌سابقه بود و ایشان آنگاه که بی‌رحمی‌ها و خباثت‌های آل‌سعود در قبال ملت ایران را دیدند، ملاحظه ای نکردند و قاطعانه این رژیم را مورد انتقاد قرار دادند.

«شجره ملعونه» یکی از مهم‌ترین تعبیرهای بود که مقام معظم رهبری در رابطه با آل‌سعود به کار بردند، تعبیری که ریشه قرآنی دارد. به طوری که خداوند در سوره اسرا و همچنین سوره‌های صافات و ابراهیم(ع) این تعبیر را مورد استفاده قرار داده است. «شجره ملعونه»‌ای که مایه‌ی ننگ جهان اسلام است.

نویسنده: وحید سالار


ارسال نظرات