خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: اسباب نشر فساد فراهم شده است و فضاهای مجازی به چه لجنزاری برای نشر فساد تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۹۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
فضای مجازی تبدیل به لجنزار شده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس، معاونین و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: به دو دلیل خدمتی که فرهنگیان دارند مهم و با ارزش است، یکی آنکه در قرآن کریم «تعلیم و تربیت» یکی از مهم‌ترین اهداف رسالت انبیا بوده است بطوری که هم آموزش در پرورش مؤثر است و هم پرورش در آموزش تأثیر متقابلی دارد، لذا کار شما در امتداد مسیر انبیا می‌باشد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی هم جمهوری و هم اسلامی است لذا اگر مسائل اسلامی در نظام کم رنگ یا بی‌رنگ شود مشروعیت نظام تحت تأثیر قرار می‌گیرد، همچنین اگر به عنوان جمهوری انتخابات برگزار کنیم، ولی اسلامی نباشد باز هم مشروعیت نظام اثرپذیر می‌باشد، لذا نظام اسلامی ما یک نظامی اسلام است که باید مسائل اسلامی در آن محفوظ بماند و حفظ این مسائل دست شما فرهنگیان است.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه انبیا نیامدند تا مردم را به چیزی که نمی‌دانند اجبار کنند، اظهار داشت: انبیا آمدند تا تعلیم کتاب و حکمت به مردم داده و آنها را مهذب و پرورش دهند.

وی در ادامه به دو نکته تأکید کرد و افزود: در زمان ما بیش از هر زمان دیگری اسباب نشر فساد فراهم شده است و فضاهای مجازی به چه لجنزاری برای نشر فساد تبدیل شده‌اند؛ اگر بخواهم نمونه‌ای برای شما مثال بزنم، باید با اظهار تأسف بگویم، وقتی نام خدا را در اینترنت جستجو می‌کنیم، ابتدا کانال‌های توهین کننده به خدا و پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) می‌آید و آخر صفحات اگر مطلبی توحیدی را نشان دهد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در برابر این اقدامات دشمن نباید مأیوس شد، ادامه داد: فرهنگ اسلام، فرهنگ قوی و نیرومندی است که اگر پیاده شود سدّی در برابر این مفاسد خواهد بود.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان خطاب به معلمان و اهل تعلیم و تربیت گفت: شما فرهنگبان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت سعی کنید، نسل امروز را در همه مقاطع تحصیلی با نماز، قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا کنید و آنها را با هر برنامه تفریحی، سرگرمی، مسابقه دوست گردانید چرا که کسی که در دامن نماز و اهل بیت(ع) بیفتد با لطف و عنایت خداوند تا آخر رستگار خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها