خبرهای داغ:
رئیس سازمان حج و زیارت فاجعه منا را در تاریخ اسلام بی‌سابقه دانست و گفت: این فاجعه در سه مرحله اتفاق افتاد.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۹۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
فاجعه منا در تاریخ اسلام بی‌سابقه بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید اوحدی در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی که همزمان با اولین سالگرد شهادت شهدای منا و با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده معظم شهدای منا برگزار شد، گفت: در دیدار با خانواده‌های شهدای منا آنچه دیدیم ظاهر غم و اندوه و مصیبت و باطن زیبا نگریستن به این شهادت‌ها و عظمت این شهدا است.

وی تأکید کرد: این نوع نگاه خانواده معظم شهدای منا الگو گرفته از نگاه حضرت زینب(س) است که با آن همه مصیبت و غم فرمود «الی ما رایت جمیلا».

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: فاجعه منا در تاریخ اسلام بی‌سابقه بود در این فاجعه ۷۰۰۰ میهمان خدا در حرم امن الهی به شهادت رسیدند. این در حالی بود که حجاج هزینه تأمین امنیت خویش را نیز به عربستان پرداخت کرده بودند اما با بی تدبیری و بی لیاقتی آنان بسیاری از حجاج به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص که نباید فاجعه منا فراموش شود، افزود: شهدای منا بعد از درک عرفه و وقوف در مشعر مظلومانه به دلیل بی کفایتی اداره کنندگان حج جان باختند.

اوحدی اضافه کرد: این فاجعه در سه مرحله اتفاق افتاد مرحله اول محل وقوع بود که موجب ازدحام و کشته شدن تعداد زیادی شد و مرحله دوم مجروحانی که در بیمارستان‌ها از کمترین امکانات بی بهره بودند و حتی دستگاه احیا برای آنان فراهم نبود و مرحله سوم برخورد با ابدان مطهر این شهدا بود. پنج هزار شهید که در تریلی‌های غیر استاندارد در گرمای عربستان پنج روز باقی ماندند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها