امام جمعه انزلی برگزاری یادواره شهدا را سنگری مقاوم در برابر پروژه «نفوذ» دانست و گفت: برگزاری یادواره شهدا تجدید پیمانی دوباره با آرمانهای شهدای عزیزی که در دوران جوانی به ندای امام(ره) برای حفظ اسلام و اعتلای پرچم انقلاب اسلامی لبیک گفتند، است.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۶۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی امشب در بیست‌ویکمین یادواره شهدای محله پل‌طالشان رشت که در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت محمدباقر(ع)، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم دو خط مستمر را در حیات بشر ترسیم کرده است، یکی به انسان‌های ملحد در عالم دنیا اشاره دارد که دیدگاه‌شان مادی و مبتنی بر منفعت‌های شخصی و جلب منافع استکباری است.

وی افزود: ملحدین کسانی هستند که تمام فکر، اندیشه و اهداف‌شان غارت سرمایه‌های انسانی، مادی، معنوی و به استثمار کشیدن انسان‌ها و جوامع دیگر است. شاید امروز نحوه عمل این جریان در دنیا با آنچه که قبل از انقلاب وجود داشت، متفاوت شده اما مسیر و هدف در این جریان الحادی یکی است.

امام جمعه بندرانزلی گفت: مسیر دیگری که خداوند در قرآن ترسیم کرده، جریان ایمان و مومنین است. در هرکدام از این دو جریان، گروه‌های دیگری با تفاوت‌هایی در زیر مجموعه آنها قرار می‌گیرد که حضرت امام(ره) از آنها به «اسلام ناب محمدی» و «اسلام آمریکایی» تعبیر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین ادامه داد: «اسلام ناب محمدی» و «اسلام آمریکایی» هر دو اسلام هستند، در هر دو شهادتین می‌گویند، نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند و در هر دو به فرایض دینی عمل می‌کنند؛ اما تفاوت ماهوی این دو بسیار است. خارج از این دو تقسیم بندی گروه‌های دیگری با عنوان و ظاهر اسلامی در بین مسلمانان وجود دارد، کسانی که از اسلام فقط اسم آن را یدک می‌کشند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «دوره‌ای می‌رسد که از اسلام جز اسم و از قرآن هم جز رسم چیز دیگری باقی نمی‌ماند»، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مصادیق این فرمایش پیامبر(ص) حکام جنایتگر آل سعود هستند که به اسم اسلام ولی به کام دشمنان اسلام عمل می‌کنند و قرآن رایگان به مردم می‌دهند اما حجاج بیت‌الله الحرام را در خانه امن الهی به شهادت می‌رسانند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کرد: نزاع اصلی بین همه جریانات الحادی، اسلام‌‌های نمادین و آمریکایی با اسلام ناب محمدی چیست؟! چون اسلام ناب محمدی برگرفته از مبانی الهی و سیره اهل بیت(ع) است و به دستورات دینی عمل می‌کند و برای هدایت انسان‌ها و مبارزه با ظلم آمده است؛ انسان‌هایی که حقیقتا مومن هستند نوع زندگی آنها برگرفته از تعالیم قرآن و سیره معصومین است.

وی بیان کرد: از بعد رحلت پیامبر نگذاشتند اسلام ناب محمدی حاکمیت پیدا کند و زمامدار امور مسلمین در جامعه شود، با اینکه خداوند در قرآن وعده داده که عاقبت جهان بدست اسلام و مومنین اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه وقتی مصلح کل ظهور نماید، اسلام حقیقی را گسترش می‌دهد، تصریح کرد: اسلامی که پیامبر(ص) در مدینه النبی با همه محدودیت‌ها، تحریم‌ها، جنگ‌ها و توطئه‌های مختلف سر راه مسلمانان قرار داد، استقرار و حاکمیت یافت و تعالیمش به گوش انسان‌ها رسید و از سراسر کره خاکی به اسلام حقیقی گرایش یافتند و چنان قدرتی یافت که بزرگترین قدرت‌های جهان در مقابل آن زانو زدند. اسلامی که از حیث مادی به شدت در تنگنا و سختی بود اما چنان عظمت روح داشت که با همه سختی‌ها، بر مشکلات فائق آمد. اگر پیامبر(ص) صلاح می‌دانست برای تحکیم مواضع خودش و تامین نیازهای جامعه اسلامی می‌توانست با مشرکین سازش کند، در حالیکه با عمل به مبانی قرآن این کار را نکرد.

امام جمعه بندر انزلی افزود: اسلام ناب و حقیقی، آنی است که امام(ره) در این عصر و جهان به بشریت عرضه کرد و شهدای بزرگوار هم با لبیک گفتن به پیام امام(ره)، جان خود را نثار کردند تا اسلام حقیقی به بشریت عرضه شود و این بیانگر عظمت انقلاب اسلامی است. اگر انقلاب بر اساس مبانی اسلامی و قرآن نبود، چنین تداوم نمیافت. پافشاری بر اصول و آرمان‌های اسلام، شجاعت، ظلم‌ستیزی از جمله مواردی است که انقلاب را چنین حفظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ما طی این سال‌ها، دشمنان به شیوه‌های مختلف درصدد هستند تا اصول و آرمان‌های اسلام را از انقلاب بگیرند و در جامعه اسلامی غیرت دینی را از بین ببرند و استکبار به دنبال این است که انقلاب را از درون شکست بخورد؛ مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکید دارند که «انقلابی بودن در جامعه کم‌رنگ نشود» و همواره خصوصا در سالجاری و پس از برجام نسبت به پروژه «نفوذ» هشدار می‌دهند.   

حجت‌الاسلام شمس‌الدین ادامه داد: دشمن از مجاری مختلف در کشور، مسئولین، مردم و به ویژه جوانان وارد شده تا این القا را بوجود بیاورد که «تا کی می‌خواهیم با آمریکا بجنگیم؟! باید با جامعه جهانی کنار آمد» این عبارت‌ها چه زمانی در قاموس انقلاب اسلامی وجود داشت که الان پیدا شده‌اند؟! چرا و با چه هدفی اکنون مطرح می‌شود؟! چرا در دوره دفاع مقدس گفته نمی‌شد؟! چرا زمانی که آنها در طبس شکست خوردند گفته نشد؟!

وی بیان کرد: دشمن و استکبار با هدف، در جامعه نفوذ پیدا کرده؛ نفوذ دشمن یعنی اینکه فکر و نگرش جامعه ما را به سمتی که خودش می‌خواهد، هدایت کند. بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر، مفاسد اجتماعی، تفکر به اینکه گره کار ما با تعامل با جامعه بین‌المللی حل می‌شود، همان نفوذ است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه پروژه «نفوذ» دشمن اثرش در نسل‌های بعدی انقلاب ظاهر می‌شود، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ما باید بسیار هوشیار باشند زیرا دشمن در پروژه نفوذ، باور و اعتقادات آنها را نشانه گرفته است. نظام، انقلاب و مسئولین ما اگر تقید به دستورات الهی و ویژگی‌های اسلام حقیقی نداشته باشند، عرصه را برای دشمن فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین برگزاری یادواره شهدا را سنگری مقاوم در برابر پروژه «نفوذ» دانست و گفت: برگزاری یادواره شهدا تجدید پیمانی دوباره با آرمانهای شهدای عزیزی که در دوران جوانی به ندای امام(ره) برای حفظ اسلام و اعتلای پرچم انقلاب اسلامی لبیک گفتند، است، و همچنین بگوییم که ما هنوز در مسیر شهدا  طلب شهادت هستیم و ظلم‌ستیزی و استکبار سیتزی ما محدود به جغرافیای این کشور نیست در عراق و سوریه و هرجا که بتوانیم با مظلومین همراهی کنیم، می‌جنگیم و این فرهنگ انقلاب اسلامی است که از انسان‌های مظلوم دفاع کند.

وی ادامه داد: برگزاری این یادواره‌ها، به ما انگیزه می‌دهد تا با عزمی قوی پرچم انقلاب اسلامی را که دارای انحصاری‌ترین رهبری در کره زمین است، به انقلاب جهانی ولی عصر(عج) متصل کنیم.

گفتنی است، شهیدان حکمعلی آذرون، احمد مصیبی، قربان حسین فتحی، مهدی پوراسماعیلی، سیاوش رمضانی، احمد حسن‌زاده، محرمعلی رحمتی و تیمور رئوفی از شهدای محل پل طالشان رشت هستند که در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات