امام جمعه بروجرد گفت: حکام بی‌لیاقت سعودی به جای پذیرش مسئولیت خود در رخ دادن این فاجعه دردناک دست به وارونه نمایی و فرافکنی زدند.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۷۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی  در خطبه‎های نماز جمعه شهرستان بروجرد در جمع نمازگزاران اظهار کرد: سال گذشته در آئین حج و در روز عید قربان در قربان‎گاه منا 7 هزار حاجی مسلمان در حال احرام و متذکر به ذکر خداوند متعال قربانی شدند.

وی عنوان کرد: این در حالی بود که متاسفانه جهان اسلام و دولت‎های اسلامی در قبال چنین جنایت هولناکی عکس‌العمل مناسبی را نشان نداده و سکوت کردند.

خطیب جمعه بروجرد با استناد به سخنان رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی بیان کرد: دیگر ملت‎ها و کشورهای مسلمان باید به تأسی از ایران اسلامی شجاعانه گریبان آل‌سعود خائن را بگیرند.
ترابی با اشاره به اینکه قصاوت و جنایت آل‌سعود سال گذشته در کنگره عظیم حج منجر به شهادت 7 هزار حاجی از جمله 500 تن از حجاج جمهوری اسلامی ایران شد، خاطر نشان کرد: حکام بی‌لیاقت سعودی به جای پذیرش مسئولیت خود در رخ دادن این فاجعه دردناک دست به وارونه نمایی و فرافکنی زدند.

وی ادامه داد: بنابراین آئین عبادی حج تمتع امسال بدون حضور زائران جمهوری اسلامی ایران برگزار می‎شود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به پیام اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران به زائران بیت‌الله الحرام گفت: در این پیام تاکید شده است که جهان اسلام باید با شناخت آل‌سعود آنها را به خاطر جنایت‎های به بار آورده در گستره جهان اسلام رها نکند.

ترابی با تاکید بر اینکه شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت برگزاری کنگره عظیم حج را ندارد، تصریح کرد: سال‎ها است که اداره حج در دست رژیمی است که بارها بی‌کفایتی خود را در این باره نشان داده است.

وی اظهار کرد: کشتار حجاج ایرانی در سال 1361 و فاجعه منا در سال گذشته و کشته شدن 7 هزار نفر از حجاج نمونه‎های بارز و روشنی از بی کفایتی آل سعود در برگزاری کنگره حج است.

خطیب جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اخیرا 114 شهید گمنام وارد میهن اسلامی شده‎اند و پیکرهای مطهر آنها فضای 114 شهر را عطرآگین به عطر شهادت می‎کند، همچنین شهرستان بروجرد در روز عرفه میزبان یکی از این شهدای گمنام است.

ترابی خاطر نشان کرد: در این روز مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام و تشییع آن با حضور اقشار مختلف مردم بروجرد برگزار می‎شود، همچنین عصر این روز مراسم دعای پر فیض عرفه در مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان بر پا می‎شود.

وی روز عرفه را روز دعا، مناجات و روی آوردن به درگاه رب الارباب خواند و تاکید کرد: این دعا با مضامین سازنده و بلند آن در گوشه گوشه ایران اسلامی از جمله در شهرستان بروجرد زمزه می‎شود.

امام جمعه بروجرد عید قربان را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان برشمرد و بیان کرد: متاسفانه نماز و مراسم‎های دینی و مذهبی این عید بزرگ در مقایسه با سایر اعیاد دینی به صورت کمرنگ‎تری برگزار می‎شود.

ترابی خاطر نشان کرد: نماز عید سعید قربان راس ساعت 7 و 30 دقیقه صبح روز عید در صحن مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان با حضور اقشار و آحاد مردم مومن و خداجوی این شهرستان برگزار می‎شود.

ارسال نظرات