خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه استان گلستان عنوان کرد؛

بی لیاقتی عربستان در مدیریت مناسک حج/ برگزاری باشکوه نماز عید قربان

نماینده ولی فقیه استان گلستان گفت: جنایات آل سعود باعث تصور غلط دنیا نسبت به مسلمانان شده است.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۰۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با اشاره به حادثه سال گذشته منا و مسجدالحرام اظهار کرد: این شجره خبیثه ملعونه، نه تنها از امت‌های اسلامی عذرخواهی نکرد، بلکه مدعی نیز بوده و هست.

وی افزود: داعش با پول آل‌سعود، به جان امت اسلامی افتاده ‌و  18 ماه است مردم یمن را شب و روز بمباران می کنند و با هزار جور توطئه وارد کشورهای مسلمان منطقه شده اند و در حال کشتن مردم بی‌گناه مسلمان است ولی در آخر ایران را متهم به دخالت در کشورهای اسلامی می کند.

نماینده ولی فقیه استان گلستان بیان داشت: با آنکه نظر اسلام بر آن است که همه مسلمانان در مدیریت حج نقش داشته باشند لذا اگر سال گذشته مدیریت درستی انجام می گرفت بسیاری زنده می ماندند کما اینکه آنان حتی از دادن آب به افراد کوتاهی کردند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: آن ها با جنایت های خود باعث تصور غلط دنیا نسبت به مسلمانان شده اند لذا دنیا تصور می کند این نشانه اسلام است زیرا دنیا فقط شاهد این است که خادمین حرمین به یمن حمله می کنند و کودکان و انسان های بی گناه را می کشند.

وی با آنکه قرآن، حج را سیاسی اعلام کرده است، اما آل سعود به این بهانه که ایران قصد سیاسی کردن حج را دارد، برای اعزام زوار ایرانی به بیت‌الله الحرام، کارشکنی کرده است..

وی حج را مظهر عزت، معنویت، عظمت، شکوه و وحدت امت اسلام خواند و اظهار کرد: متاسفانه امروز، حج خیلی سطحی و متفاوت از آن چیزی که اسلام دستور داده، برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه استان گلستان با اشاره به اینکه عید فطر و عید قربان، از اعیاد مهم اسلامی هستند بیان داشت: این دو عید را باید با شکوهی اسلامی و هر سال باشکوهتر از سال گذشته برگزار کنیم لذا غیر از این که عبادت و بندگی خداست شکوه جهانی هم می باشد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که دعا در نگاه ائمه یک نگاه است که شامل عشق، محبت و سوز و گداز نسبت به خدا می شود، بیان داشت: نگاه ما به دعا باید همان نگاه ائمه (ع) و حضرت امام (ره) باشد.

وی با بیان سخن امام راحل گفت: ایشان فرمودند آن چیزی که به عنوان قرآن و معجزه نبی مکرم اسلام (ص) نازل شد،« قرآن نازل» و دعا،« قرآن صاعد» است یعنی اینکه همه حقیقت قرآن در قالب دعا توسط ائمه (ع) مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه استان گلستان با قرائت خطبه ای از نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت علی (ع) در این خطبه خطاب به  انسان ها،از آنها دعوت می کند تا از راه خدا تبعیت کنند و در راه زندگی از دستورات خدا آموزش بگیرند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) افزود: کسی که خواهان بهشت است، باید سختی‌های آن را هم تحمل کند، بنابراین اگر انسان به دنبال سعادت حقیقی است باید پیرو راه پروردگار باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار