جنایات آل‌سعود در مناسک حج تنها منحصر به سال گذشته نیست

امام جمعه یاسوج با اشاره به فاجعه مِنا در مناسک حج سال گذشته گفت: فاجعه تلخ سال گذشته نتیجه بی‌کفایتی آل‌سعود بود.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۱۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر یاسوج با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در هفتم ذی‌الحجه اظهار کرد: این امام بزرگوار شکافنده علوم و دانش‌ها بودند.

وی با اشاره به هشتم ذی‌الحجه، 20 شهریور مصادف با حرکت کاروان امام حسین(ع) از مکه به سوی کوفه گفت: این حرکت آغاز انقلاب و قیام خونین عاشورا و مبارزه با طاغوت زمان بود و این قیام و حرکت تاریخی دین مبین اسلام را بیمه کرد.

خطیب جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز عرفه در نهم ذی‌الحجه گفت: این روز مهم و ارزشمند روز دعا و نیایش و تضرع به سوی درگاه الهی است.

آیت‌الله حسینی به سالروز جان باختن حجاج بیت‌الله‌الحرام فاجعه مِنا در مناسک حج سال گذشته اشاره کرد و افزود: این حادثه نتیجه بی‌کفایتی آل‌سعود بود که رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود آل‌سعود را به خاطر این حادثه به چالش کشیدند و مسلمانان جهان را ارشاد و راهنمایی کردند که برای نجات حج و حرمین شریفین چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: آل‌سعود بدتر از صهیونیسم و نوکر آمریکا و اسرائیل است چرا که این رژیم  مسلمانان نبوده و وهابی هستند و حامیان تروریسم از جمله داعش هستند.

خطیب جمعه شهر یاسوج بیان کرد: جنایات آل‌سعود در مناسک حج تنها منحصر به سال گذشته نیست و نیز چنین حوادث تلخی در سال 66 شمسی نیز رخ داد که در آن بیش از 300 نفر از حجاج ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی برائت از مشرکین توسط مأموران آل‌سعود به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه یاسوج تصریح کرد: شعار مرگ بر آل‌سعود باید همانند شعار مرگ بر آمریکا هرگز از سوی ملت ایران و مسلمانان جهان فراموش نشود.

وی در پایان با محکومیت هتک حرمت به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین گفت: شیخ عیسی قاسم عالمی شیعه و رئیس نهضت اسلامی در کشور بحرین است.

آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: رژیم آل‌خلیفه مهاجر هستند و اصالتاً اهل بحرین نیستند و تاکنون هم جنایت‌های متعددی علیه مردم مظلوم بحرین مرتکب شدند.

ارسال نظرات