فاجعه منا نشانه پلیدی و بی‌رحمی دولت آل‌سعود است

امام جمعه موقت باشت گفت: فاجعه منا نشانه پلیدی،بی‌لیاقتی ، بی‌کفایتی و بی‌رحمی دولت آل‌سعود است .
کد خبر: ۸۷۴۲۰۱۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

حجت‌‌الاسلام‌ سیدحبیب‌‌الله بلادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) با تسلیت این روز به روایتی از جابربن یزید جوفی که به محضر مبارک این امام همام رسید بود اشاره کرد.

امام جمعه موقت باشت در خطبه دوم نماز جمعه باشت با تسلیت سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران و شهادت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب در سال 60 به دست منافقان کور دل بیان داشت: خداوند این دو عزیز را قرین رحمت بی‌کرانش قرار دهد.

امام جمعه موقت باشت با اشاره به روز عرفه و روز نیایش بیان داشت: بنابر روایات هیچ روزی در طول سال به عظمت روز عرفه برای دعا، ندبه و توبه نمی‌رسد و از همه روزهای سال عظمتش بالا و والاتر است.

وی ادامه داد: طبق روایات اگر کسی ماه مبارک رمضان تمام شد و خدای متعال از سر تقسیراتش نگذشت باید صبر کند تا عرفه بیاید و غروب عرفه و دعای عرفه خدای متعال عنایت کند و همه ما را میهمان روز عرفه بفرماید.

این خطیب جمعه با اشاره به عید سعید قربان  و تبریک آن اظهار کرد: عید سعید قربان عید صبح خواهش‌های نفسانی و رجم شیطان است، عید از همه علایق دنیوی گسستن و به خدا رسیدن است که اعمالی که در روز عید قربان وارد شده نماز عید قربان، قربانی کردن که بر حجاج بیت‌الله الحرام واجب و بر بقیه مستحب است.

بلادی با اشاره به حادثه منا در سال گذشته بیان داشت: یک سال پیش در کنار حرم امن الهی حدود 7 هزار نفر از زائرین و میهمانان درگاه الهی مظلومانه بر اثر بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی دولت عربستان سعودی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: هر جه انسان به عمق فاجعه توجه می‌کند پلیدی و بی‌رحمی دولت آل‌سعود را بیشتر متوجه می‌شود.

این خطیب جمعه افزود: شهدای منا با شعار لا اله الا الله به سمت عمل رمی جمرات می‌رفتند یعنی دور باد شیطان فقط و فقط خدا،پیغمبر ما اولین شعارش قولو لا اله الا الله تفلحو بگویید لا اله الا الله رستگار می‌شوید، پس هرکسی با این شعار مخالفت کند خودش عین شیطان است و باید رجم و رمی شود لذا بر ما واجب است رمی و رجم شیطان و شیطان صفتان.

امام جمعه موقت باشت گفت: امروز صهیونیسم جهانی شیطان این عالم هست و رژیم آل‌سعود و آل‌خلیفه لشکریان این شیطان هستند و ما رجمشان می‌کنیم امروز با شعار و مشت گره کرده و فردا اگر لازم باشد با گلوله رمی و و رجمشان می‌کنیم.

بلادی افزود: از دشمن لا اله الا الله جز این هم انتظاری نمی‌رفت، همه وظیفه داریم همه مسؤولان کشورهای اسلامی و همه مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه وزارت محترم خارجه باید اقدامی بیش از آنکه انجام داده‌اند انجام دهند و نگذارند خون عزیزان ما پایمال شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از حاجیان ما و کشورهای اسلامی حدود 7 هزار نفر با شعار شریف لا اله الا الله به شهادت رسیدند، مسؤولیت امروز ما در قبال این شعار و این کلمه توحیدی سنگین شده است و اگر کوتاهی کنیم و خودمان و فرزندانمان به ذکر شریف لا اله الا الله تمسک نجوییم بازی دنیا و آخرت را باخته‌ایم.

این خطیب جمعه در پایان بیان داشت: ما اعتقاد داریم ظالم پیامد تلخ ظلمش را باید در این دنیا ببیند و بعد بمیرد و امیدواریم شاهد نابودی کفر و نفاق در سراسر عالم باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار