مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزبانی یاسوج برای برگزاری دومین نمایشگاه سراسری، گفت: برپایی دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۳۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

محمود باقری با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای توانمندی و ظرفیت‌های خوبی در زمینه صنایع دستی است، اظهار کرد: برای عرضه محصولات و تولیدات سنتی کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان برپا می‌شود.

وی به مهم‌ترین صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: گلیم، جاجیم، نمد، توبره، آیینه‌دان، سفره، نمکدان، فرش، خورجین و گچمه از مهم‌ترین صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این نمایشگاه دست‌بافته های عشایری، صنایع داری مانند جاجیم، گبه و گلیم و همچنین زیورآلات سنتی و هنرهای تجسمی عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال با پیگیری‌های انجام شده توانستیم اعتبارات خوبی در حوزه صنایع دستی جذب کنیم از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش صنایع دستی استان خبر داد.

این مسؤول ارائه تسهیلات کم بهره چهار درصد به تولید‌کنندگان صنایع دستی، صدور مجوزها، حمایت از هنرمندان و برگزاری کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی با اشتغالزایی حداقل ۵ نفر از نیمه دوم ۹۴ تاکنون را از اقدامات مهم اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دانست.

باقری بیان کرد: در دو سال گذشته بسیاری از هنرهای منسوخ شده در استان احیا و در این زمینه از هنرمندان صنایع دستی حمایت شد.

وی برگزاری دومین نمایشگاه سراسری صنایع درستی به میزبانی یاسوج را از دیگر اقدامات میراث فرهنگی استان عنوان کرد: و افزود: سعی می‌شود در این نمایشگاه توانمندی و ظرفیت‌های استان در بخش صنایع دستی به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی استان را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شاخص در جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: برپایی دومین نمایشگاه سراسری در یاسوج همت و همکاری دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

ارسال نظرات