آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۳۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفار، در ابتدای این مراسم مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه  و بویراحمد اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به خدمات رسانی به روستاها به ویژه در زمینه آّب بوده است.

فیض الله پاسره بیان کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری، پیشنهاد دولت و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس، بودجه چشمگیری از صندوق توسعه ملی برای توسعه آبرسانی روستاها در کشور و به تبع آن استان ما تخصیص یافت.

photo_2016-09-06_18-42-02

وی گفت: از محل این منابع ۱۸ مجتمع بزرگ و ۷ پروژه آبرسانی تک روستایی را تعریف و عملیاتی کردیم که قریب به ۴۷۱ روستا با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

پاسره با اشاره به شاخص ۱۱/۷۲ درصدی بهره مندی از آب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: قریب به ۵ درصد این شاخص در دولت تدبیر محقق شده و با تکمیل مجتمع های صندوق توسعه ملی شاهد افزایش چشمگیری در برخورداری روستائیان استان از آب آشامیدنی پایدار خواهیم بود.

وی گفت: مجتمع گوشه و مزدک به صورت کلی قریب به ۵۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد و در این فاز۵/۲۱ کیلومتر توسعه و بازسازی شبکه توزیع را با اعتباری قریب به ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شهریورماه آغاز کردیم و با پیش بینی های انجام شده تا پایان سال جاری در دسترس روستائیان عزیز این مناطق قرار می گیرد.

مدیرعامل آبفار استان در پایان خاطرنشان کرد: آب رسانی سالم و با کیفیت به همه روستاهای استان را وظیفه خود می دانیم و جا دارد از مردم و روستائیان عزیز گوشه و مزدک که با حمایت و همراهی های خوب خود زمینه ساز اجرای این پروژه شدند تقدیر کنیم.

photo_2016-09-06_18-41-55

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خدا را شاکریم به واسطه خدمات های خوبی که در این روستاها و سایر نقاط استان شده است.

غلام محمد زارعی اظهار داشت: فراموش نمیکنیم زمانی را که برای شنیدن مشکلات این روستاها در همین مسجد آمدم و از خداوند خواستم که روزی که خواسته هایتان جامع عمل پوشیده اند در جمعتان حاضر شوم و اکنون خوشحالم بخش های زیادی از مشکلات مردم مرتفع شده است وامروز همان روز موعود است.

وی تصریح کرد: اگر به درون پاک و زلال و وجدان های بیدارتان مراجعه کنید، تحولی را که در این ۳ سال گذشته در همه حوزه ها اتفاق افتاده بسیار ملموس و قابل توجه تر از قبل خواهید دید.

زارعی بیان کرد: مهاجرت پذیری، توسعه کالبدی، افزایش جمعیت در این مناطق تفاوت مشهودی را بین انتظارات مردمی و سطح خدمات رسانی ها ایجاد کرده بود و به چالشی بزرگ بدل شده بود، چالشی که با صحبت های هر فردی دریایی از مشکلات بیان نمیشد و حتی بعضی ها نا امید از هر کمکی صرفا به بیان مشکلات کوچک و موردی خود می پرداختند و از بیان مشکلات بزرگ از جمله جاده، آب و مرکز درمانی و مواردی از این دست امتناع می کردند.

نماینده بویراحمد بیان کرد: این تفاوت دیدگاه مهم است و الان دیدگاه و نگاه ها خواسته های بزرگی دارند و این رشد و ارتقاء دیدگاه مردم و تقاضای کارهای بنیادی و بزرگ، رشد فرهنگی بوده و نشان از اقدامات صورت گرفته چند سال اخیر است.

حاج زارعی افزود: وضعیت آب آشامیدنی در کشور و به خصوص استان با وجود منابع فراوان آب بحرانی است و در زمینه تامین آب برای آبرسانی سالم و بهداشتی برای روستاها و شهرهای ما ظرفیت هایی خدادادی فراهم بوده اما وقتی سرمایه گذاری اتفاق نیفتد و اقدامات عملی و مهندسی لازم صورت نگیرد در واقع مثال این سخن هستیم ” آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم”.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس عنوان داشت: در زمینه آب روستاها و حتی شهرهای ما و سایر استان های کشور مشکلات عدیده ای در زمینه آب وجود داشت و نمایندگان شما در مجلس به تکاپو افتادند به هر طریق ممکن راهی را پیدا کنند که در کنار کارهای معمول و جاری در دولت، بتوانند از منابع ویژه مساله آب را سامان بدهند و متنی را تهیه و تقدیم رهبری کردیم که ایشان اجازه به دولت بدهند بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین آب آشامیدنی در روستاهای کشور هزینه شود که این امر محقق شد.

photo_2016-09-06_18-42-06

زارعی با اشاره به تخصیص قریب به ۳۸ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی به استان، افزود: از میان ۱۸ مجتمع تعریف شده آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد، ۱۰ مجتمع بزرگ و دو پروژه آبرسانی تک روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا با اعتباری بالغ ۱۴ میلیارد تومان اختصاص یافته که امروز شاهد اجرای یکی از این پروژ ها با افق عملیاتی بسیار خوبی در روستاهای گوشه و مزدک با اعتباری بیش از ۱ میلیارد و ششصد میلیون تومان هستیم.

وی بیان داشت: جا دارد خاطره ای از بنیان گذار کبیر انقلاب که ایران الان مدیون ایشان است بگویم، ” هز زمان لیوان آبی را خدمت امام می دانند اگر نصف آنرا مصرف می کرد دستمالی بر روی آن قرار می داد که بماند برای مصارف بعد” و ما هم باید قد نعمات را بدانیم و حراست از آب نیز به عنوان یکی از مهم ترین نعمت های خدا به انسان تکلیف عرفی و شرعی است.

زارعی اضافه کرد: ما در سرزمین خشک و کویری و کم آبی هستیم، متوسط بارندگی از ۷۰۰ میلیمتر به حدود ۵۰۰ میلیمتر کاهش یافته و به همین میزان منابع ما کاهش یافته و بد نیست بگویم جنگ آینده جنگ آب است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : هر متر مکعب آب بسته به محل اجرای پروژه قریب به ۲۵۰۰ تومان هزینه دارد و این درحالیست که با قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان به دست شما می رسد و باید قدر این نعمت را بدانید.

photo_2016-09-06_18-42-20

زارعی بیان کرد: امسال با وجود کاهش قیمت نفت و مشکلات دولت، اعتبارات فقط در شهرستان بویراحمد ۴۷ درصد پیشرفت داشته است و شما وظیفه دارید در برابر خداوند که خدمات نظام و دولت را اشاعه بدهید تا عده ای که می خواهند روی حقیقت سرپوش بگذارند برای اینکه نمی خواهند ببینند مردم وضعیت رفاه و شرایط زندگی شان بهبود یافته اجازه مانور پیدا نکنند.

این مسئول بیان داشت: روند بهبود وضعیت روستاها در زمینه راه، آب و این دست موارد را بیش از پیش شاهد خواهیم بود و هرچند رکود سراسری در زمینه تامین قیر در بخش راه ها را داشتیم این مساله مرتفع شد و با جدیت پیگیر بهبود و توسعه راه ها خواهیم بود.

زارعی در پایان به خاطر نشان کرد: احداث پارک بزرگ در روستاهای گوشه و مزدک در آینده نزدیک، ادامه طرح های آبرسانی این منطقه، احداث ساختمان آتش نشانی مرکزی، شروع عملیات اجرایی سرعت گیر های استاندارد در روزهای آینده، اتصال جاده گوشه و مزدک به جاده یاسوج – اصفهان بخشی از اقدامات ما بوده که شروع شده و یا در شرف عملیاتی شدن است.

photo_2016-09-06_18-42-16

ارسال نظرات