خبرهای داغ:
کارشناس برجسته فضای مجازی گفت: با وجود سرقت اطلاعات در فضای مجازی، ما به رویکرد حذف رسانه معتقد نیستیم، امّا معتقدیم از آن باید مدیریت شده استفاده کرد.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۵۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

ما معتقد به حذف رسانه نیستیم، اما معتقدیم از آن باید مدیریت شده استفاده کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش امنیت در فضای مجازی و حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی در حسینیه سیدالشهداء لشکر عملیاتی مردم پایه 17 علی بن ابی طالب(ع) با سخنرانی مصطفی ضابط از کارشناسان برجسته فضای مجازی جامعه المصطفی قم برگزار شد.

این کارشناس رسانه با اشاره به اهمیت اطلاعات در دنیای امروز سازمان N.S.A آمریکا را یکی از سارقان اطلاعات در دنیا نامید و گفت:سازمان N.S.A (National Security Agency) یا همان آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 1952 میلادی تاکنون با هدف جمع‌آوری و ثبت تمام اطلاعات کاربران دنیا در بسترهای مخابرات، ماهواره و فضای مجازی تشکیل شده که رسماً و علناً در واقع بزرگترین سازمان جاسوسی دنیاست، این سازمان تمام اطلاعات کاربران فضای مجازی در دنیا را رصد می‌کند.

ضابط افزود: ادوارد اسنودر،‌که زمانی از پیمانکاران شبکه این سازمان بود افشاگر قانون پریسم (PRISM) سازمان N.S.A می‌باشد و در اسنادش می‌گوید: «به موجب این قانون تمام شرکت‌های انفورماتیکی که در خاک آمریکا فعالیت می‌کنند، موظف هستند تمام اطلاعات کاربرانشان در دنیا را تحویل این سازمان دهند یعنی شرکت‌های همچون ماکروسافت، گوگل، یاهو، فیس بوک، یوتیوپ، اسکیپ، اپل و ...» که این خود یک سرقت اطلاعاتی بزرگ در دنیا به شمار می‌رود.

وی در ادامه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و هکرها را دو روش دیگر سرقت اطلاعات نامید و اظهار داشت: با وجود سرقت اطلاعات در فضای مجازی، ما به رویکرد حذف رسانه معتقد نیستیم، امّا معتقدیم از آن باید مدیریت شده استفاده کرد.

مدیر آموزش فضای مجازی موسسه جامعه المصطفی گفت: امروزه ما 700 شبکه اجتماعی یا سرویس ارتباطی ایرانی داریم که جایگزین‌های مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌باشند. شبکه‌های اجتماعی مانند: بیسفون،‌ساینا،‌سروش، گفتگو، دیالوگ و ... که همه آنها در سایت آکادمی طوسی معرفی شده‌اند و علاوه بر آن در این سایت آموزش‌های رسانه‌ای و راهکارهای استفاده بهتر از فضای مجازی می‌پردازد که با این روش می‌توان با استفاده مدیریت شده از رسانه، آسیب‌ها را به حداقل رساند و بهره‌وری را به حداکثر.

ارسال نظرات
پر بیننده ها