خبرهای داغ:
استاد دانشگاه علم و صنعت و یکی از شاهدان فاجعه منا گفت: رژیم آل سعود به مناسک حج نگاه توریستی پردرآمد دارد، وگرنه آنها مسلمان نیستند و در ملاء عام شرابخواری می کنند.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۵۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
نگاه آل سعود به حج توریستی است / امدادگران سعودی به مصدومان ایرانی کمک نمی کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدحسن شجاعی فرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره فاجعه منا، افزود: رژیم آل سعود در مدیریت حج کاملا بی کفایت است و هیچ مدیریتی ندارد. 

وی با تشریح چگونگی ایجاد فاجعه منا و بی تفاوتی مسوولان سعودی در بوجود آمدن این فاجعه، خاطرنشان کرد: سعودی ها به هیچ عنوان قصد کمک رسانی به مصدومان این حادثه را نداشتند و فقط برای جمع آوری جنازه آمده بودند و افسران نیز فقط مشغول فیلمبرداری بودند. 

شاهد عینی فاجعه منا با بیان اینکه سعودی جلوی امدادگری دیگر کشورها را هم گرفته بودند، تبعیض در نجات مصدومان را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس برخی از شاهدان عینی ماجرا، امدادگران سعودی اگر می دانستند که برخی مصدومان که زنده مانده اند ایرانی هستند، آنها را کمک نمی کردند. 

وی با بیان اینکه بر اساس بسیاری از مدارک و شواهد فاجعه منا عمدی بوده و اتفاقی در کار نیست، اظهار داشت: حاکمان سعودی پس از شکست های پی در پی در کشورهای اسلامی به دنبال گرفتن زهرچشم از مسلمانان بودند و می خواستند بگویند که ما این تعداد حجاج را خواهیم کشت و کاری از دست کسی برنمی آید. 

شجاعی فرد در پایان با بیان اینکه امسال مراسم حج بسیار خلوت بوده و مسلمانان از حضور در حج هراس دارند، تصریح کرد: قطعا نمی توانیم مراسم حج را به افرادی که هیچ اعتقادی به دین و مذهب ندارد بسپاریم و باید شهرهای مکه و مدینه که متعلق به جهان اسلام است، توسط شورای اسلامی اداره و آیین نامه اجرایی مناسک حج تدوین شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها