خبرهای داغ:
رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: امسال امکان اعزام زوار عتبات عالیات از مرزهای سومار و خسروی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۸۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان به ریاست حاج جعفر همتی مشاور عالی استاندار و با حضور رنجبر و ایزدی  فرمانداران کرمانشاه و کنگاور و نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نظامی عضو این ستاد به منظور هماهنگی در جهت هر چه باشکوه تر برگزار کردن مراسم اربعین و میزبانی شایسته استان کرمانشاه برگزار شد.

همتی در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز فاجعه منا و نیز شهادت شهیدان مدافع حرم اکبر نظری و حسین علیخانی که در سوریه به شهادت رسیده اند به اهمیت برگزاری مراسم اربعین به عنوان نمایش اقتدار و یکپارچگی شیعیان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم اربعین به عنوان یک حرکت ملی باید به صورت جدی به آن توجه کرد و برای این منظور همه دستگاه های دولتی،نظامی و غیردولتی باید پای کار باشند و از همه امکانات و ظرفیت هایشان در این راه دریغ نکنند و مطمئنم که کرمانشاه میزبانی شایسته برای زائرین اربعین خواهد بود.

تشکیل ۵ موکب اصلی در کرمانشاه

رئیس ستاد اربعین استان گفت: برای میزبانی شایسته از زوار عتبات عالیات پنج موکب اصلی دایر می‌شود و کمیته های مختلفی از جمله کمیته زیرساخت،کمیته تغذیه،کمیته اسکان، کمیته سوخت، کمیته بهداشت و درمان، کمیته مستندسازی، کمیته اطلاعات و امنیت و... که وظایف آنها مشخص و تعریف شده است.

مشاور عالی استاندار افزود: در هر شهرستان نیز ستاد اربعین تشکیل شده و فرماندار هر شهرستان مسئولیت این ستاد را بر عهده دارد و مقرر شده که هر شهرستان بر اساس اسکان۵۰۰نفر زائر را بر عهده بگیرند.

وی در خصوص امکان اعزام زائرین از مرزهای خسروی و سومار نیز اظهار داشت: در خصوص مرز خسروی این امکان وجود ندارد اما در رابطه با مرز سومار به علت نبود زیرساخت های مناسب، امسال این امکان وجود نداشت که اعزامی از آنجا صورت بگیرد و تنها تا منطقه حمیل اسلام آباد و دو راهی ایلام وظیفه میزبانی از همه زائرین را بر عهده داریم و نیز کارهای مربوط به صدور ویزای استان های کرمانشاه، لرستان،کردستان وهمدان نیز در کرمانشاه انجام می شود.

ارسال نظرات