حجت السلام محمد اعرافی ؛ امام باقر(ع) در کربلا پنج سال داشتند و با این سن و سال کم در مقابل یزید از حریم ولایت دفاع می کردند.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۰۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج از ندوشن؛در شب شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری آن امام همام و همچنین مراسم اربعین شهدای گمنام ندوشن در مسجد جامع ندوشن برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و عموم مردم عزادار برگزار شد، حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت میبد به بیان نکاتی پیرامون نقش هدایتگری ائمه معصومین در جامعه اسلامی و ضرورت حرکت در مسیر نورانی شهدا و حفظ دستاوردهای آنان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی به دنبال محو کردن این مسیر روشن و از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت است و آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با بیان اینکه امام باقر(ع) نشان دادند دفاع از حریم ولایت سن و سال ندارد، گفت: امام باقر(ع) در زمان شهادت، ۵۷ سال داستند یعنی حدود نیم قرن پس از واقعه کربلا زندگی کردند و مانند یک خبرنگار معصوم خبرهای راستین کربلا را به نسل های بعدی منتقل کردند.

وی افزود: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است. جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه دست اندرکاران وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

اعرافی ، با بیان اینکه،قرار گرفتن در مسیر ولایت مطلقه فقیهمهمترین مولفه جهاد کبیر و خواسته شهدا است،افزود: شهادت زیباست اما دفاع ازولی حاضر از شهادت زیباتر است و خون دادن برای خمینی زیباست اما خون دلخوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکهبیش از ۹۰درصد از وصیت‌نامه‌های شهدا تاکید بر قرار گرفتن در مسیر ولایت فقیهدارند، افزود: حمایت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب یکی دیگر از خواسته‌هایشهدا است.

ارسال نظرات