جانشین فرمانده بسیج مستضعفین نبود راوی و روحانی را خط قرمزهای اردوی راهیان نور اعلام کرد و گفت: تربیت دانش آموزان در اردوی راهیان نور رقم می خورد.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۲۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،سردار علی فضلی در نشست هماهنگی آغاز اردوهای راهیان نور سال تحصیلی جدید اظهار داشت: جوانان عزیز ما بر گردن ما حق بزرگی دارند. امروز ناجوانمردانه هجمه سنگینی علیه آنها به راه افتاده است و جوان ما هم آسیب پذیر است و این کار بزرگ (برگزاری اردوهای راهیان نور) به جوانان ما کمک می کند در مقابل این هجمه بایستند.
 
وی درخصوص تاثیر مثبت اردوی راهیان نور در ذهن دانش آموزان گفت: درست است که این اردو طولانی نیست اما آثار آن ماندگار است. تربیت دانش آموزان اینجا رقم می خورد. تربیتی که در میهمانی شهدا شکل می گیرد. اگر بتوانیم بستر این کار را توسعه دهیم خدمت بزرگی به جوانان خودمان کرده ایم.
 
جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:این ها عائله ما و عائله نظام اسلامی هستند. اگر شما این کار را انجام نمی دادید معلوم نبود چه فجایعی در انتظار مردم ما بود.
 
وی با اشاره به تاخیر بعضی استان ها در آغاز اعزام اردوهای راهیان نور گفت: اگر الان که شرایط آب و هوا مساعد است از آن استفاده نکنیم در هوای سرد کار سخت تر خواهد شد ولی اگر به این نتیجه رسیدید که در زمانبندی تغییری داشته باشید ما به تشخیص خودتان واگذار می کنیم.
فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظر چند تن از مدیران کل آموزش و پرورش درخصوص کمبود امکانات برای اعزام بیشتر دانش آموزان به اردوهای راهیان نور گفت: یک زمان ما بستر و زیرساخت برای این کار نداشتیم ولی امروز ما برای اقامت ده ها هزار نفر جا داریم. اگر ما بتوانیم بسترها را توسعه دهیم این کار دغدغه ها را کم می کند.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور تاکید کرد: برای رضای خدا تردید به خود راه ندهیم.
 
وی با اشاره به برخی خط قرمزها در اعزام کاروان ها خاطرنشان کرد: اگر کاروانی روحانی و راوی همراهش نباشد اصلا نباید اعزام شود.
 
فضلی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش و سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین برای مراسم اعزام نمادین به قم خواهند آمد گفت: این اعزام یک اعلان عمومی است. امروز همه هیمنه نظام پشت سر این کار قرار گرفته است.
 
وی از مسئولان استان ها خواست حتی المقدور تاریخ 10 مهر را تغییر ندهند و گفت: این کار یک خدمت است و اصلا زاویه سیاسی ندارد. به خدا قسم اگر من احساس کنم برای اعزام فقط یک نفر می توانم کاری انجام دهم حاضرم دو جلسه برای آن بگذارم.
 
جانشین فرمانده بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت جلب مشارکت های مردمی در برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: اگر آموزش و پرورش مشارکت ها را پیگیری نمی کردما باید به سیصد چهرصد هزار نفر قناعت می کردیم. خود مدیر مدرسه می تواند از ظرفیت بسیج، آموزش و پرورش، شهرداری و خیرین استفاده کند.
 
وی از اعزام یک تیم نظارتی برای ارزیابی اردوگاه ها، زائرسراها، پشتیبانی، مبلغین، نمایش رزمی و ... خبر داد و گفت: مدیر، روحانی، راوی و پلیس یار باید در کاروان حضور داشته باشد.
 
وی از حضور 6 استان البرز، سمنان، اصفهان، تهران، مرکزی و قم در اعزام نمادین روز دهم مهرماه خبر داد و گفت: ان شاء الله هر 6 استان در اعزام نمادین حضور داشته باشند.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بر لزوم پوشش خبری مناسب خصوصا حضور رسانه ملی برای پوشش موثر اخبار این روز تاکید کرد.
 
فضلی در پایان از همکاری استان قم در برگزاری اعزام نمادین راهیان نور تشکر کرد.
 
نشست تصمیم گیری درخصوص آغاز نمادین اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی 95-96 با حضور سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسن عسگری، پاسدار علی صابر ماهانی زئیس سازمان بسیج دانش آموزی، مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش، احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم و فرمانده قرارگاه راهیان نور دانش آموزی قم، شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و مسئولان سازمان بسیج مستضعفین عصر روز سه شنبه 16 شهریور 1395 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.
 
در این نشست درخصوص جزئیات آغاز نمادین اردوی راهیان نور در روز 10 مهرماه 95 از جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهرستان قم تصمیم گیری شد./
ارسال نظرات