امام جمعه اصلاندوز گفت:کمیته حقیقت یاب فاجعه منا باید با جدیت تشکیل شود چرا که مطالبه به حق مسلمانان و خانواده های شهدای این حادثه است.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۲۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار،حجت الاسلام "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته اصلاندوز با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) به فضایل و شخصیت آن امام همام اشاره کرد و گفت:همه ما باید اخلاق و زندگی ائمه اطهار(ع) را نمونه و الگوی زندگی خود قرار دهیم.

وی شرط رستگاری در این دنیا و آخرت را حرکت در مسیر انبیا و اولیای الهی دانست و گفت:امام محمد باقر(ع) پنجمین پیشوای شیعیان جهان اسلام در اول ماه رجب سال 57 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. آن امام19 سال امامت شیعیان را به‌عهده داشت و در هفتم ذی‌الحجه سال 114 هجری قمری به شهادت رسید.

امام جمعه اصلاندوز در خطبه های دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز شهدای فاجعه منا افزود:متاسفانه سال گذشته نزدیک به پنج هزار حاجی جان خود را در اثر بی کفایتی و بی عرضگی رژیم آل سعود از دست دادند.

وی افزود:کمیته حقیقت یاب فاجعه منا باید با جدیت هر چه بیشتر تشکیل شود چرا که مطالبه به حق مسلمانان و خانواده های شهدای این حادثه است.

حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه عالم اسلام باید با اتحاد و همدلی به امنیت مسلمانان فکری اساسی کنند افزود:متاسفانه پس از گذشت یکسال از آن فاجعه، هنوز هم آل سعود نه تنها حقیقت یاب قبول نمی کند بلکه سیاسی کاری می کند.

وی بابیان اینکه برخی از حاکمان عرب خود را به استکبار و صهیونیسم فروخته اند افزود:حادثه منا در سال گذشته جانسوز و جانکاه بود و این نشان از بی کفایتی رژیم آل سعود است.

خطیب جمعه اصلاندوز به پیام مقام معظم رهبری به مسلمان جهان و بیانات ارزشمند معظم له در دیدار خانواده های شهدای فاجعه منا و مسجد الحرام اشاره کرد و گفت:ایشانکوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند.

حجت الاسلام اسدزاده با اشاره به نزدیک شدن به ایام عرفه و برگزاری دعای عرفه، افزود: این مراسم عصر یکشنبه با حضور پرشور مردم در مسجد جامع اصلاندوز برگزار شده و یاد شهدای منا گرامی داشته می شود.

وی همچنین به جنایات رژیم آل خلیفه به مردم بحرین و روحانی برجسته بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم اشاره کرد و گفت:تا مسلمانان اتحاد و اتفاق نداشته باشند نه تنها شیخ عیسی قاسم بلکه تمام علما نیز در امنیت بسر نخواهند برد.

امام جمعه اصلاندوز با محکومیت جنایت رژیم آل خلیفه در بحرین گفت:امروز پس از اقامه نماز جمعه، به منظور اعلام نفرت و محکومیت جنایات آلسعود و آلخلیفه راهپیمایی اعتراضآمیز برگزار میشود.

وی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به نمازگزاران و مردم اصلاندوز گفت:آنهایی که توانایی دارند در دست گیری از فقرا و نیازمندان تلاش کنند.

حجت الاسلام اسدزاده همچنین با قدردانی از زحمات و تلاشهای فرماندار پارس آباد به چندین مشکل اساسی و چندین ساله اصلاندوز اشاره کرد و گفت:بازگشایی گمرک اصلاندوز،ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان،درمان بستر اصلاندوز که از مطالبات بحق مردم اصلاندوز هستند که امیدواریم با تلاشهای بیش از پیش فرماندار پارس آباد و سایر مسئولان این امور محقق شوند.

وی در پایان از تلاشها و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل،استاندار اردبیل و سایر مسئولان در رابطه با لغو مصوبه حذف گمرک اصلاندوز و بازگشایی مجدد آن قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان پارس اباد در نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه شهر مرزی اصلاندوز شرکت کرد.

ارسال نظرات