با امضای تفاهم نامه همکاری انجام می شود:

برگزاری دوره‌های امداد و نجات رایگان برای خبرنگاران بسیجی البرز

با امضاء تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج رسانه استان البرز و مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان دوره های امداد و نجات به صورت رایگان برای خبرنگاران بسیجی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۵۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
به گزارش بسیج رسانه از استان البرز،  در جلسه ای مشترک روسای سازمان بسیج رسانه استان البرز و مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان برای برگزاری دوره های مشترک با هدف ارتقاء توانمندی های اعضای خود به بحث و گفتگو نشستند.

ابراهیم نوروزی فر مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و خبردهی در جامعه و نقش آن در آگاهی بخشی به مردم، اظهار کرد: به طور قطع خبرنگاران آگاه، خبره و توانمند می توانند در ارتقاء سواد و آگاهی مردم موثر باشند.

وی ادامه داد: مسئولان به خوبی می دانند اگر حضور خبرنگاران در جامعه نباشد آنطور که باید عملکرد آنها به گوش مردم نخواهد رسید از این رو باید تلاش شود تا خبرنگاران در زمینه های مختلف به توانمندی برسند.

رییس سازمان بسیج رسانه همچنین گفت: خبر و اطلاع رسانی در مواقع بحرانی و شرایط فوق العاده از جمله مواردی است که خبرنگاران باید در آن به توانمندی برسند و امید می رود با همکاری مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان و سازمان بسیج رسانه این امر به زودی محقق شود.

در ادامه این جلسه دکتر غلامرضا عنایت رییس مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان البرز با بیان اینکه در این مجموعه دانشگاهی بیش از یک هزار دانشجو در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند، اعلام کرد: امداد و نجات، امداد و سوانح، خدمات سلامت و دارویاری، مدیریت عملیات امداد و نجات، حفاظت و پیشگیری از حریق، خدمات مدیریت و پیشگیری از بیماری ها از جمله رشته های تخصصی هستند که در این مرکز آموزش داده می شوند.

وی گفت: مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان البرز آمادگی کامل برای همکاری با بسیج رسانه را با اهداف تعیین شده برای ارتقاء کاربردی از سوی سازمان بسیج رسانه برگزار شود.

همچنین بر اساس تفاهم انجام شده یک دوره تک پودمان با ۲۳۰ ساعت آموزش، دوره های امداد و نجات به صورت رایگان در هلال احمر و بازدید یک روزه خبرنگاران استان البرز از یکی از پایگاه های امداد و نجات مستقر در مراکز تعیین شده در جاده ها از سوی مرکز هلال احمر برگزار می شود.

گفتنی است گواهینامه های صادر شده برای هر یک از دوره های به امضای مشترک سازمان بسیج رسانه و مرکز علمی کاربردی هلال احمر خواهد رسید.
ارسال نظرات