خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سپاه نهاوند عنوان کرد

احیاء دین و تطهیر اجتماعی از نفوذ فرهنگ غربی مهمترین دستاورد امر به معروف

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند گفت: از مهمترین دستاوردهای فریضتین احیاء فرهنگ دینی و تطهیر اجتماعی از نفوذ فرهنگ غربی است.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۲۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
سیدعلی موسوی تبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: امر به معروف ونهی از منکر در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتمایی نقش بسزایی دارد.

وی ضرورت اجرای فریضتین را امری شرعی و لازم الاجرا در زندگی بشری عنوان کرد و افزود: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به سهل انگاری دولت و فرهنگ‌های غیر دینی ترویج یافته در اجتماع، متاسفانه شان و جایگاه خوبی نیست و از آمر و ناهی حمایتی صورت نمی گیرد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: بی عدالتی، تغییر سبک زندگی، اسراف و تبذیر، خود باختگی فرهنگی، انقلاب‌زدایی و نداشتن روحیه استکبارستیزی از مصادیق امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید به آنها توجه داشت.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: از مهمترین دستاوردهای فریضتین احیاء فرهنگ دینی و تطهیر اجتماعی از نفوذ فرهنگ غربی است.

وی با بیان اینکه فریضتین به طور کلی حاصل ارزش‌ها و فرهنگ های صحیح و شایسته است، عدم حمایت دولت، روزمرگی و شکسته شدن قبح منکرات را عامل کم رنگ شدن این فریضه برشمرد.

موسوی تصریح کرد: عدم توجه به درخواست های ناشایسته نهادهای حقوق بشر غربی و اجرای حقوق بشر اسلامی، پایبندی به احکام دین مبین اسلام لازمه فرهنگ سازی و نهادینه کردن فریضتین است.

وی رابطه تهاجم فرهنگی و امر به معروف ونهی از منکر را به مثابه رابطه نور و تاریکی دنست و افزود: نبود این فریضه خود یک حرکت ایجابی در شکل‌گیری تهاجم فرهنگی است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند گفت: برای تحقق مطالبه رهبری معظم انقلاب در خصوص احیای فریضتین ایجاد گفتمان و رایج سازی این موضوع در جامعه و آموزش و بکارگیری افراد مناسب در اجرای آن و حمایت رسانه‌ای و قانونی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: برنامه‌های ما در راستای احیای فریضتین عموماٌ در قالب تئوری بوده که متاسفانه در حوزه کاربردی و عملکردی هنوز پیاده‌سازی نشده است.

موسوی بهترین امر به معروف را اقامه نماز خواند و دروغ و تهمت را بدترین منکر برشمرد و گفت: باید مسئولین اعتماد قلبی و عملی به اجرای فریضتین و حمایت از آن را قلباٌ باور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات