برادر شهید غضنفر رکن آبادی، با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه در خصوص احقاق حق شهداي منا پس از گذشت یکسال، گفت: قرار بود با پيگيري وزارت خارجه کميته حقيقت ياب تشکيل شود اما نشد؛ حداقل کاري که مي‌شد کرد شکايت از دولت سعودي بود و این کار هم انجام نشد؛ در واقع وزارت خارجه در برابر سعودی‌ها بسیار منفعلانه عمل کرد.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۳۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دو روز تا عید سعید قربان باقی مانده است و این عید بزرگ مسلمانان یادآور حادثه‌ای تلخ برای همه جهان اسلام است؛ سال گذشته هزاران حاجی مهمان خانه خدا در روز عید قربان به خاطر بی‌تدبیری و عدم کفایت مسئولان سعودی در برگزاری مراسم حج، قربانی شدند.

 

یکی از قربانیان این حادثه، غضنفر رکن ابادی، دیپلمات ایرانی بود؛ با نزدیک شدن به سالگرد شهدای منا، خبرنگار سینا با مرتضی رکن آبادی برادر دیپلمات ایرانی شهید شده در حادثه منا، گفت‌وگو کرد.

 

وزارت امور خارجه اقدام خاصي برای احقاق حق شهداي منا انجام نداد

رکن آبادی، پس از گذشت یکسال از شهادت برادر خود، درد و دل‌هایی کرد و گفت: پس از جنايتي که سال گذشته بدست آل سعود در سرزمين منا رقم خورد متاسفانه اقدام خاصي از سوي وزارت امور خارجه برای احقاق حق شهداي منا صورت نگرفت؛ قرار بود با پيگيري وزارت خارجه کميته حقيقت ياب تشکيل شود اما نشد؛ حداقل کاري که ميشد کرد شکايت از دولت سعودي بود که اين کار هم نشد؛ ميتوانستند NGO راه اندازي کنند و از اين طريق کار را پيگيري کنند اما باز هم تا آنجا که ما ميدانيم اتفاق خاصي رخ نداده است و شهداي منا در اوج مظلوميت جان به جان آفرين تسليم کردند.

 

برادر شهيد غضنفر رکن آبادي گفت: جنايتي که بدست ناپاک آل سعود در سال گذشته در سرزمين منا رقم خورد اگرچه فجيع ترين جنايت تاريخ بشري در نوع خود است اما اين آخرين جنايت اين رژيم پليد نخواهد بود همچنانکه هنوز هم در يمن، سوريه، عراق، بحرين و جاي جاي منطقه شاهد کشتار مسلمين بدست سفاکان سعودي هستيم.

 

وی با بیان اینکه آنچه در قالب جنايت منا از سوي ايادي استکبار و بويژه امريکا و رژيم صهيونسيتي و بدست آل سعود رقم خورد در حقيقت نوعي محک زدن و سنجش اتحاد، غيرت، توانمندي ها و عکس العمل جهان اسلام بود؛ افزود: پيام مقام معظم رهبري در خصوص جنايت منا، راه را براي کساني که ميخواهند در برابر شجره خبيثه ملعونه مقاومت کنند باز کرده است.

 

 

مقاومت ایران، می‌تواند مُهر پايانی به اين‌‌گونه جنايات باشد

رکن آبادي، ضمن تشکر از مواضع محکم و انقلابي مقام معظم رهبري از نخستين روزهاي جنايت در منا تا به امروز در مقابل صهيونيست هاي سعودي، گفت: پيگيري همه ملت هاي مسلمان جهان و به‌ويژه ملت سرافراز ايران از جنايتي که در منا رخ داد مي تواند مُهر پاياني بر اين جنايات باشد وگرنه با ارزيابي که سعودي ها به‌همراه اربابان امريکايي و اسراييلي خود تاکنون انجام داده اند بايد منتظر جنايات فجيع تري در آينده در سرزمين هاي اسلامي باشيم.

 

وي همچنين گفت: همه بايد بدانند هر کس در برابر جنايتي که در منا رقم خورد کوچکترين سکوتي کند بدون شک در پيشگاه خداوند متعال و در محضر ملت بزرگوار ايران در گناه اين جنايت بزرگ و جنايات ديگري که در پي آن رقم خواهد خورد، شريک خواهند بود.

 

ديپلماسي لبخند و گشودن آغوش براي سعودي ها بعنوان برادر

برادر شهید غضنفر رکن آبادی، با انتقاد از ديپلماسي لبخند و گشودن آغوش براي سعودي ها بعنوان برادر گفت: اگر به رفتارهاي مختلف سعودي ها در طي سالهاي گذشته از حادثه فرودگاه جده تا جنايت منا و دهها و دهها خيانت و کارشکني و تعرض ديگر سعودي ها دقت کنيم به اين نتيجه مي رسيم که همه اين خيانتها و جنايتها به هم مرتبط بوده و در يک راستا صورت گرفته است واین درحالیست که وزارت خارجه در برابر سعودی‌ها بسیار منفعلانه عمل کرد.

 

ببينيد ما چه کرديم و سعودي ها با ما چه کردند

وی ادامه داد: وقتي جوانان با غيرت ايراني در مقابل سفارت سعودي تجمع اعتراض آميز برگزار کردند (اگرچه اين کار را بنده هم نهي ميکنم) اما در حقيقت حمله به يک ساختمان بود که از آهن و گچ و سيمان ساخته شده است اما ديديم که سعودي ها با ما چه برخوردها که نکردند؛ اگرچه ساختمان هر سفارتي حرمت دارد ولي هر چقدر حرمت داشته باشد به اندازه حرمت انگشتان دست يکي از زائراني که در فاجعه منا شهيد شد حرمت ندارد؛ شما ببينيد ما چه کرديم و سعودي ها با ما چه کردند؛ آنها از تمامي امکاناتشان مدتهاست که بر عليه ما استفاده کرده اند و حتي پس از جنايت منا نيز با جمهوري اسلامي طلبکارانه برخورد کردند تا جايي که در دنيا بسیاری هنوز فکر مي‌کنند مقصر جنايتي که در منا رخ داد ايراني‌ها هستند.

 

 

اعتراض به سفارت شجره خبيثه ملعونه، عامل بسته شدن راه براي پيگيري جنايت منا

رکن آبادی، گفت: من متاسف هستم که بسياري از مسئولان هدف را گم کرده اند به‌صورتي که اعتراض به سفارت شجره خبيثه ملعونه را عامل بسته شدن راه براي پيگيري جنايت منا عنوان مي کنند، اما سوال من اين  است مگر نه اين است که اعتراض به سفارت شجره خبيثه حدود 4 ماه بعد از جنايت منا بوقوع پيوست شما در اين چهار ماه چکار کرديد و چه دستاوردي براي خانواده هاي شهداي مظلوم منا داشتيد؟

 

دستاوردهای دولت در برابر جنایت منا، حادثه جرثقیل و هتک حرمت به نوجوانان ایرانی چه بود؟

وی عنوان کرد: تا اين لحظه خبري از خون 464 شهيد منا و 11 شهيد حادثه جرثقيل نيست و سعوديها آن را به قضا و قدر مربوط کرده اند؛ حالا شما به اين قضايا هتک حرمت به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده را اضافه کنيد و پيگيري و دستاوردهاي دولت را ببينيد و بسنجيد؛ سعوديها در هيچ يک از موارد خم به ابرو نياوردند چون پيگيري جدي از سوي دولت صورت نگرفت؛ تازه با اين همه خيانت و جنايتي که کرده اند از ما طلبکار هم هستند تا جايي که امسال مانع حج ايراني‌ها نيز شدند؛ شما ببينيد ما در عرصه بين الملل چکار کرديم جز انفعال و تماشاگري و تحمل تحقير.

 

دولت منفعل عمل ميکند و هنوز به سعودي‌ها دلخوش است

این برادر دیپلمات ایرانی شهید در منا، افزود: به‌نظرم دولت منفعل عمل ميکند و هنوز به سعودي‌ها دلخوش است و از همه راههاي ممکن در تلاش است که روابط با سعودي را بهبود ببخشد اما وقتي اين موضوع در چارچوب حوادث يمن، سوريه،  بحرين، عراق و لبنان ارزيابي مي‌شود کاملاً محرز است که سعودي ها خواستار قطع روابط با ايران هستند همچنان که مدت زماني است جنگ نيابتي را با جمهوري اسلامي آغاز کردهاند و اين در حاليست که دولت ما در تلاش است با لبخند!!! دست سعوديها را بفشارد همچنانکه در اوج حوادث از آنها بعنوان برادران سعودي ياد مي‌کند.

 

دولت جواناني که به سفارت سعودي حمله کردند را محاکمه کرد

وی گفت: با اتفاقاتي که رخ داد مثل جنايت در منا، هتک حرمت دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده، حادثه جرثقيل و.... که بدنبال آنها سعودي هاي جنايتکار خم به ابرو نياوردند شکايت از جواناني که به سفارت سعودي حمله کردند، کاري دردآور است؛ حداقل کار اين بود که محاکمه اين جوانان را گروکشي ميکرديم تا نتيجه اتفاقاتي را که ذکر کردم از سوي سعودي‌ها مي‌ديديم.

 

رکن آبادی، در پایان خاطرنشان کرد: چهارشنبه گذشته خانواده هاي شهداي مظلوم جنايت منا و مسجدالحرام ملاقاتي با رهبر بزرگ انقلاب داشتند و قرار بود درد دل هاي خود را با معظم له در ميان گذاريم اما فرمايشات ايشان چنان موشکافانه و دقيق بود که همه ما به اين نتيجه رسيديم که مقام معظم رهبري از مسائل و مشکلات ما حتي بهتر از خود ما خبر دارد.

 

ارسال نظرات