خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: امروز باید دانش‌آموزان در مراکز تخصصی آموزش قرآن ثبت‌نام کنند و تلاوت صحیح قرآن آموزش داده شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۶۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ سعید رضایی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ، با تأکید بر ضرورت ورود قرآن کریم به مدارس اظهار داشت: در روایتی بیان شده است که اگر معلمی به کودکی «بسم الله الرحمن الرحیم» بیاموزد، خداوند متعال آن کودک، آن معلم و پدر و مادر کودک را از دوزخ نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: والدینی که در منزل با صدای بلند قرآن تلاوت کنند، اثر زیادی بر فرزندان آن خانواده و تربیت صحیح آن‌ها دارد و به قرآن علاقه‌مند خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان یکی از راه‌های مهم تربیت فرزندان را تشویق به خواندن قرآن دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «فرزندانتان را بر سه ویژگی تربیت کنید، محبت پیامبرتان، محبت اهل‌بیت (ع) و قرآن».

رضایی با اشاره به راه‌های آشنا کردن فرزندان با قرآن بیان کرد: خوب است که والدین از شیوه همانندسازی بهره ببرند و برای قرآن اهمیت قائل شوند و خواندن قرآن با صدای خوش را در برنامه روزمره خود قرار دهند.

وی افزود: همچنین خوب است که آهنگ خوش قرآن در منزل طنین‌انداز شود تا گوش فرزندان با آهنگ قرآن انس گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان خطاب به خانواده‌ها ادامه داد: سی.دی‌های تلاوت آیات قرآن کریم را تهیه کنید و در منزل برای فرزندان پخش کنید تا با نوای دل‌نشین آن آشنا شوند.

رضایی افزود: به مرور زمان و با افزایش سن فرزندانتان، آن‌ها را در مراکز آموزش قرآن ثبت‌نام کنید تا تلاوت صحیح قرآن را بیاموزند و همچنین در مراحل مختلف یادگیری فرزندان را تشویق کنید تا بهتر قرآن را فرابگیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان با تأکید بر آموزش قرآن در دوران کودکی و نوجوانی افزود: انسان‌ها در دوران کودکی و نوجوانی مطالب را بهتر و آسان‌تر می‌آموزند و همچنین آموخته‌هایشان پایدارتر می‌ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها