رئیس اداره اوقاف سمنان:

کلاس‌های آموزش قرآن کریم در سمنان تقویت می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کلاس‌های آموزش قرآن کریم در سمنان تقویت می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۶۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از امام علی (ع) نقل شده است «آن که در کودکی بیاموزد، آموزشش به منزله نقش در سنگ است و آن که در بزرگ‌سالی بیاموزد، آموزشش به منزله نوشتن بر آب است.»

وی با بیان اینکه هدف از آموزش قرآن تنها خواندن آن نیست، گفت: خواندن قرآن مقدمه‌ای برای آشنایی با آموزه‌ها و معارف این کتاب آسمانی و عمل بر اساس این آموزه‌هاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان افزود: هدف از آموزش قرآن این است که شخصیت فرزندان قرآنی شود و اعمال، رفتارشان با معیارهای این کتاب الهی مطابقت پیدا کند.

سلیمانی‌فرد اضافه کرد: انسان‌ها در اوایل دوران زندگی خود تأثیرپذیری زیادی دارند و این قابلیت با بالا رفتن سن افراد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: شکل گرفتن ساختار شخصیتی افراد با افزایش سن کم می‌شود تا جایی که در دوره کهن‌سالی به حداقل خواهد رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان ادامه داد: در نامه امیرالمؤمنین (ع) به امام حسن (ع) آمده است «قلب و جان جوان، چون زمین نکاشته است؛ آنچه در آن افکنده شود، می‌پذیرد؛ از این‌رو به ادب آموختنت پرداختم، پیش از آن که قلب و جانت شکل گیرد و سخت شود و ذهنت مشغول گردد.»

سلیمانی‌فرد ادامه داد: پدر می‌تواند به صورت مستقیم به فرزندنش قرآن را بیاموزد و یا اینکه می‌تواند فرزندش را به کلاس‌های آموزش قرآن بفرستد که در این زمینه بیشتر افراد غفلت کرده و پدران به این حق فرزند خود عمل نمی‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: مدرسان و معلمان سوره‌های کوتاه قرآن را به کودکان و نوجوانان بیاموزند؛ چون زمانی که دل انسان‌ها با کلام الهی آشنا شود، جایگاه قرآن می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با اشاره به اینکه نگاه کردن به قرآن و خواندن این کتاب آسمانی عبادت است، افزود: روحانیان و مبلغان باید در نقاط مختلف کشور فرهنگ خواندن قرآن و پاسداشت این کتاب الهی را گسترش دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار