خبرهای داغ:
با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان و مردم؛

جشنواره فولكلور البرز نشينان در سمنان آغاز به كار كرد

جشنواره فولكلور البرز نشينان عصر ديروز جمعه(نوزدهم شهريور ماه) در سمنان و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۹۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، افتتاح رسمی این جشنواره با حضور استاندار سمنان، جمعی از مسئولان و هنرمندان و حضور چشمگیر مردم همراه شد.

 استانهای گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، خراسان رضوي، البرز، قزوين، زنجان و سمنان به ارائه صنايع دستي و سوغات منطقه خود در این نمايشگاه می پردازند.

اجرای چوب بازی، مراسم آئيني عیدانه شاهرود و میامی(ثبت شده در فهرست میراث معنوی کشور)، نورافشانی و ... از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه جشنواره بود.

مراسم عيدانه ويژه دختران و نوعروساني است كه در دوران عقد و نامزدي هستند.

غرفه‌هاي صنايع دستي همه روزه تا بيست و چهارم شهريور ماه از ساعت 18 تا 23 در محل پارك شهروندي پارك سيمرغ سمنان به روي علاقمندان گشوده است.

اين جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفي آداب و رسوم البرز نشينان به هم استانيها، زائران حرم رضوي و مسافران و افزايش روحيه شادابي و نشاط در مردم اجرا مي‌شود.

استان سمنان در نوار جنوبي رشته كوههاي البرز قرار دارد. اين استان خاستگاه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم كهني است كه شماري از اين آئين‌ها به يادگار مانده اند، بر اين اساس تا كنون 61 اثر معنوي استان سمنان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

فولکلور يا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است. فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها