خبرهای داغ:
استاندار سمنان در جشنواره فولكلور البرز نشينان :
استاندار سمنان گفت: نسل جوان نياز به شادي دارد و مسئولان بايد زمينه شادي جوانان را فراهم كنند.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۰۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
به گزارش  خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ محمدرضا خباز در مراسم افتتاح جشنواره فولكلور البرزنشينان در سمنان اظهار داشت: مردم نياز به نشاط دارند و برگزاري جشنواره‌هايي مانند جشنواره فولكلور مي تواند نقش موثري در افزايش نشاط اجتماعي مردم داشته باشد.
وي برگزاري اين جشنواره را حركت ارزشمندي دانست و افزود: استانهاي شركت كننده در اين جشنواره، ويژگي‌هاي خاص و مشتركات فراواني دارند و يكي از مشتركات آنها البرزنشين بودن آنهاست.
خباز ، برگزاري اين جشنواره را در افزايش همدلي و همزباني بين استانهاي حاشيه البرز موثر دانست و گفت: اين جشنواره بايد نشاط اجتماعي را به همراه داشته باشد.
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان نيز برگزاري اين جشنواره را در افزايش روحيه شادابي و نشاط بين مردم، معرفي هر چه بيشتر استان سمنان و جذب گردشگر به استان موثر دانست.
"حسين خواجه بيدختي" گفت:  اين جشنواره مي تواند نقش موثري در معرفي آداب و رسوم البرز نشينان و حمايت از هنرمندان صنايع دستي داشته باشد.
جشنواره فولكلور البرز نشينان عصر جمعه(نوزدهم شهريور ماه) در سمنان و با برپايي 110 غرفه گشايش یافت.
استانهای گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، خراسان رضوي، البرز، قزوين، زنجان و سمنان در نمايشگاه اين جشنواره به ارائه صنايع دستي و سوغات منطقه خود می پردازند.
غرفه‌هاي صنايع دستي همه روزه تا بيست و چهارم شهريور ماه از ساعت 18 تا 23 در محل پارك شهروندي پارك سيمرغ سمنان به روي علاقمندان گشوده است.
فولکلور يا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است. فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها