مدیرکارگروه فرهنگی مجمع بسیج کردستان گفت: متاسفانه عملکردهای نادرست و غیرکارشناسی در مدیریت شهری در سطح کلان موجب جداماندن این مناطق از امکانات شهری شده است.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۳۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی کوهی در مجمع بسیج استان کردستان که با حضور سردار نقدی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در سفر مقام معظم به این استان، لقب فرهنگی را به خود گرفت و کارگروه فرهنگی سپاه کردستان نیز با بهره‌گیری از توان نخبگان و مسئولان استان به منظور بررسی نیازهای فرهنگی استان و احصا، واکاوی و ارائه طریق نقاط آسیب‌پذیر تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: نیازسنجی و به‌گزینی برنامه‌های بومی محلی باتوجه به نیاز مردم کردستان در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس بسیاری از معضلات استان از جمله رواج سلفی‌گری، قاچاق کالا، حجاب و عفاف، رواج خرافه‌گرایی، ایجاد گروه‌های تکفیری، الگوبرداری از فرهنگ‌های بیگانه، ایجاد شکاف بین نسل جدید و قدیم مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: امروز متاسفانه مشکلی که در کردستان وجود دارد وجود نقاط منفک شهری است و سنندج بعد از چابهار دومین شهر کشور از لحاظ دارا بودن نقاط منفک شهری به شمار می‌رود که 75 هزار نفر از جمعیت سنندج در ناحیه حاشیه شهر نایسر زندگی می‌کنند.

مدیر کارگروه فرهنگی مجمع بسیج کردستان یادآور شد: کمترین امکانات و بیشترین مشکلات در این نواحی موجب رواج قاچاق، بیکاری، بدحجابی، فقر خانوادگی، وجود گروه‌های سلفی‌گری و تکفیری و مشکلاتی از این قبیل شده که این مسائل و موارد در کارگروه‌های فرهنگی مطرح و بررسی شده‌اند.

کوهی بیان کرد: متاسفانه عملکردهای نادرست و غیرکارشناسی در مدیریت شهری در سطح کلان باعث جداماندن این مناطق از امکانات شهری شده است و در طول شبانه‌روز عده زیادی از این مناطق مجبورند برای انجام کارهای خود به مناطق شهری تردد کنند که منجر به افزایش بار ترافیک و آلودگی‌های صوتی و مسائلی از این دست خواهد شد.

وی خواستار تلاش نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات حاشیه شهر و ایجاد پاسگاه‌های نیروی انتظامی برای ایجاد نظم و انضباط بهتر در این نواحی شد و گفت: لازم است تدابیری برای رفع مشکلات فرهنگی در نواحی حاشیه شهر استان به ویژه شهرستان سنندج اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از افزایش معضلات نواحی حاشیه شهر لازم است امکانات لازم از جمله ایجاد فضاهای آموزشی، ایجاد پاساژها، ایجاد ادارات مورد نیاز در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از یکی از خانواده های شهدای مدافع حرم تقدیر شد.

ارسال نظرات