امام جمعه موقت سنندج، موضع‌گیری‌های نابخردانه مسئولان و علمای عربستانی در قبال مردم ایران را ناشی از تعصب کورکورانه رژیم آل‌سعود دانست و گفت: اهانت به ایرانیان اهانت به سنت رسول‌الله(ص) است.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۳۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با اشاره به سالگرد وفات بیش از 7هزار حاجی در منا اظهار کرد: مدیریت غلط آل سعود در کنگره عظیم حج موجب شد که هزاران مسلمان بی‌گناه در سرزمین امن الهی جان خود را از دست بدهند.

وی افزود: پس از این حادثه ناگوار رژِیم آل‌سعود به جای عذرخواهی رسمی از مسلمانان جهان، اقدام به افترا به کشورهای اسلامی و مردم آن کشورها کرد.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: همانطور که رسول‌الله(ص) از سلمان فارسی و مردم ایران به عنوان مردمانی سخت‌کوش، دانشمند و یاری‌گر اسلام یاد کرده‌اند انتظار می‌رود حکام آل‌سعود سنت رسول‌الله(ص) را پیروی کنند و بدانند که اهانت به مسلمانان ایران اهانت به سنت رسول‌الله(ص) است.

ماموستا حسینی تبیین کرد: حکام آل‌سعود در اشتباهی بزرگ به سر می‌برند و به نوکران دشمنان اسلام تبدیل شده‌اند و با خرید تسلیحات جنگی از کفار و عمل به نقشه‌های شوم آنان به دشمنی عینی برای همه مسلمانان تبدیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گناه زائران ایرانی چشم‌انتظار زیارت خانه خدا و شهر رسول‌الله(ص) بر گردن آل‌سعود است و امیدواریم این حکام مرتجع هرچه زودتر به خود آیند و به دامن اسلام برگردند.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از ماه ذی‌الحجه و ایام عید سعید قربان و روز عرفه به عنوان والاترین ایام در آیین اسلام یاد کرد و گفت: روزه گرفتن در روز عرفه از سنت‌های رسول‌الله(ص) است و انتظار می‌رود همه مسلمانان به این مهم توجه کنند.

ماموستا حسینی همچنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به نزدیک‌شدن ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید افراد متمول در جامعه به یاری مستمندان بشتابند و هرچه در توان دارند برای کمک به نیازمندان انجام دهند.

امام جمعه موقت سنندج متذکر شد: تلاش در مسیر کمک به نیازمندان زمینه‌ساز سلامت فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی خواهد بود و باید همه مسلمانان نسبت به این مهم احساس مسئولیت نمایند.

ارسال نظرات