شریفی یزدی اظهار داشت: ضعیف شدن اعتقادات مذهبی افراد تأثیر بسیار زیادی در افزایش خودکشی دارد؛ همانطور که تقویت آن در کاهش این پدیده نقش بسیار مثبتی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۷۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش آمار خودکشی در کشور بیان داشت: به پدیده خودکشی دو نوع نگاه وجود دارد دیدگاه روانشناسی و دیدگاه جامعه شناختی؛ یعنی هم عوامل فردی و هم اجتماعی در این پدیده نقش دارند.

وی با اشاره به عوامل اجتماعی موثر در افزایش پدیده خودکشی افزود: از دیدگاه اجتماعی باید گفت یکی از عوامل گرایش افراد به خودکشی برطرف نشدن نیازهای اساسی آنهاست یعنی فرد احساس می کند که کسی صدا و نیاز او را نمی شنود؛ لذا فرد دست به اقدام خطرناکی همچون خودکشی می زند.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: وقتی میزان خود کشی در جامعه افزایش یابد نشان دهنده ضعف جامعه است و افزایش این آمار هم آسیب هایی را در پی خواهد داشت.

شریفی یزدی گفت: از جمله عوامل زمینه ساز گرایش نوجوانان و جوانان به سمت خودکشی،احساس بیهودگی کردن، امید نداشتن به آینده و نبود ارتباط مناسب میان فرزندان و والدین است؛ ضمن اینکه ضعیف شدن اعتقادات مذهبی افراد تأثیر بسیار زیادی در افزایش خودکشی دارد همانطور که تقویت آن در کاهش این پدیده نقش بسیار مثبتی دارد.


ارسال نظرات