500 مداح برتر مازندران عضو بسیج مداحان استان هستند

علی‌اصغر خرقه پوش اظهار داشت: هم اکنون بیش از هزار و 500 عضو رسمی در بسیج مداحان فعالیت دارد که مداح هستند و هر فردی که در بسیج مداحان عضو شود با دریافت کد فعالیت رسمی خود را می‌تواند آغاز کند.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۶۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس بسیج مداحان مازندران گفت: بسیج و سپاه با هدف حفظ دستاوردها و پاسداری از ارزش‌های انقلابی وظیفه دارند در جهت ضابطه‌مند کردن، تربیت نیروی انسانی و مداحان اقدام کنند.

خرقه‌پوش با بیان اینکه تاکنون آموزش‌های منظم و منسجمی در زمینه مداحی وجود نداشته است، افزود: بسیاری از علوم تخصصی برای تاثیرگذاری لازم و ضروری بوده و نباید در زمینه آموزش‌های تخصصی در این حوزه و مصون ماندن از آسیب‌ها بی‌تفاوت بود.

علی‌اصغر خرقه پوش اظهار داشت: هم اکنون بیش از هزار و 500 عضو رسمی در بسیج مداحان فعالیت دارد که مداح هستند و هر فردی که در بسیج مداحان عضو شود با دریافت کد فعالیت رسمی خود را می‌تواند آغاز کند.

وی افزود: بسیج در راستای ایجاد انسجام میان مداحان اهدافی دارد و بر این اساس طبق برنامه ایجاد قشری متشکل از متخصصین را در حوزه مداحی لازم و ضروری به نظر می‌رسید و سازمان بسیج مداحان به عنوان یک قشر تشکیل شد.

این مسئول افزود: ضابطه‌مندی به این معناست که مداحان در این قشر بیایند و با مشخص شدن نوع فعالیت‌ها در زمنه روضه خوانی، مداحی در رده بندی سنی در سطوح مختلف توانمند شوند.

خرقه پوش با اشاره به اینکه مداحی 6 نوع علم و 60 مهارت را در برمی‌گیرد و ادبیات، شعر و مداح باید در حد عالی باشند تا بتوان تاثیرگذاری را بر عموم مردم در شرح مناقب اهل بیت داشته باشد، افزود: فرد مداح باید دستگاه‌های موسیقی و نحوه شور را بیاموزد و با آگاهی از علم حدیث روایت کننده باشد.

رئیس بسیج مداحان مازندران با بیان اینکه مداح مستلزم آگاهی از فصاحت و بلاغت است و این از اصول اولیه موفقیت‌های کاری او است، یادآور شد: جامعه هدف بسیج مداحان استان سه هزار نفر است اما در زمینه جذب مداحان ممکن است فردی مداح باشد و در بسیج کارگری عضویت داشته باشد ما به هیچ عنوان به افراد اجبار نمی‌کنیم که پرونده را در بسیج مداحان بیاورند.

خرقه پوش با بیان اینکه سالانه شش برنامه در سطح منطقه و استان اجرا می‌کنیم تا فعالیت‌های آموزشی مناسبی داشته باشیم, گفت: تاکنون دوره‌های معرفت در مناجات و مهارت در مناجات‌خوانی را آموزش دادیم.

رئیس بسیج مداحان مازندران با اشاره به اینکه یکی از قوت‌های فعالیت‌های حوزه مداحی غنای اشعار شاعران مازندرانی بوده که ناشناخته مانده است، گفت: راه اندازی مرکز آموزش بوریا برای تربیت مداحان در مازندران با این هدف تشکیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها