آیت‌الله حائری شیرازی:

مداح باید دغدغه ترویج آموزه های دینی داشته باشد

آیت‌الله حائری شیرازی هیئت های مذهبی را یک ظرفیت فرهنگی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت در اختیار مداحان است و به همین دلیل مداح باید نسبت به بهره برداری مطلوب از این ظرفیت همواره اهتمام داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۷۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در مراسم افتتاحیه ششمین همایش هیئت های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم طی سخنانی با تاکید بر اخلاق محوری گفت: اخلاق محوری باید همواره مورد توجه فعالان هیئت های مذهبی باشد و باید به این امر توجه کنند.

وی افزود: انسان ها برای رسیدن به درجات معنوی باید تقوا و ایمان به خداوند داشته باشند و این امر موجب رسیدن به آموزه های الهی خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: باید مراقب باشیم و بدانیم که با بالارفتن جایگاه انسان ها خطر سقوط آنها نیز بیشتر است اما در این میان استثنا نیز وجود دارد که آن رهبر معظم انقلاب هستند که با وجود جایگاه متعالی که دارند دچار هیچ لغزشی نشده اند و دلیل آن نیز خلوص نیت در کارها است.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به اهمیت آموزه های دینی گفت: مداحان باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته و این امر را جدی بگیرند و بدانیم که ترویج آموزه های دینی توسط مداحان امر ضروری است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه مداح باید برای ترویج آموزه های دینی دغدغه داشته باشد گفت: مداحان باید برای تامین محتویات مداحی‌ های خود نسبت به حقایق و آموزه‌های دینی نگاه ویژه داشته باشند و بکوشند تا آموزه های دینی را گسترش دهند.

استاد حوزه علمیه گفت: مداحان باید مراقب باشند که در مداحی های خود مطالب نادرست بیان نکنند چرا که در بین مردم تاثیرگذار هستند.

آیت‌الله حائری شیرازی افزود: مداحان در میان مردم جامعه اسلامی جایگاه مشخصی دارند و به همین دلیل باید در کردار و گفتار خود دقت داشته باشند.

وی هیئت های مذهبی را یک ظرفیت فرهنگی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت در اختیار مداحان است و به همین دلیل مداح باید نسبت به بهره برداری مطلوب از این ظرفیت همواره اهتمام داشته باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: مداحان وظیفه دارند که مردم را با تهاجمات فرهنگی دشمن آشنا کنند و باید بدانیم که دشمن به دنبال دور کردن مردم از نظام و رهبری معظم انقلاب است و می کوشد تا مردم را به بهانه های مختلف سرگرم کند.

آیت‌الله حائری شیرازی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی است که به آن اشاره کرده اند و از این رو باید جامعه از ایشان تبعیت کرده و در گسترش این امر بکوشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار