خبرهای داغ:
کارگاه آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه در سپاه ناحیه نطنز

کارگاه آموزشی امداد و نجات در نطنز برگزار شد

در این کارگاه آموزشی آقای حسنعلی صالحیان کارشناس فوریت های پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران جهت اجرای این برنامه که امری لازم و ضروری به نظر می رسد و تبریک پیشاپیش به مناسبت عید قربان و غدیر و همچنین دهه ولایت به آموزش اقداماتی که بایستی در یک حادثه یا سانحه انجام گیرد پرداخت.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۱۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

به گزارش باشگاه خبرنگاری بسیج ، کارگاه آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه در تاریخ 20/06/1395 توسط بهداری سپاه ناحیه نطنز در محل نمازخانه این ناحیه برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز، کارگاه آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه در تاریخ 20/06/1395 توسط بهداری سپاه ناحیه نطنز در محل نمازخانه این ناحیه برگزار شد .

صالحیان گفت : کمک های اولیه در به دوگونه ی ارزیابی مصدوم و چگونگی برخورد با مصدوم انجام می گیرد که ابتدا بایستی مصدوم مورد ارزیابی قرار گیرد که از چه ناحیه ای دچار مصدومیت شده است و سپس بعد از شناسایی محل مورد سانحه به امداد آن پرداخته شود که در اصل انجام این اقدامات را تروما می گویند .

ایشان در ادامه تصریح کرد : تروما یک آسیب فیزیکی یا زخمی است که در پی برخورد با نیرو یا ضربه شدید خارجی به وجود آید و در کل عبارت است از انفجار ، حوادث رانندگی ، صدمات ورزشی ، قاچ خوردگی ، تیر خوردگی و مواردی از این قبیل...

کارشناس فوریت های پزشکی شهرستان نطنز در ادامه افزود : تروما به دو صورت نافذ و غیر نافذ انجام می شود که در هر صورت بایستی پیشگیری لازم انجام گیرد .

وی در پایان به آموزش عملی اقدامات اولیه در هنگام مراجعه به مصدومیت پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار