امسال باید مراسم دعای عرفه با شکوه بیشتری در استان زنجان برگزار شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۵۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه زنجان در سخنرانی خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فاجعه منا گفت: در این حادثه بسیاری زیر پا ماندند و یک عده نیز زنده بودند و خائنین حرمین خود را خادم عنوان می کنند این افراد را زنده زنده در داخل کانترها جمع کردند و بسیاری نیز به دلیل بی‌توجهی شهید شدند.

علی خاتمی با اشاره به اینکه 7 هزار حجاج در این حادثه مظلومانه به شهادت رسیدند افزود: دلهای خانواده‌های شهدای منا و در راس آنها مقام معظم رهبری داغدار است که در این حادثه نزدیک به 5 هزار شهید ایرانی با لبان تشنه جان دادند.

وی با اشاره با بیان اینکه فقط از ایران صدای اعراض بلند شد تصریح کرد: علمای دیگر کشورهای مسلمان در برابر حادثه منا تنها به گریه کردن اکتفا کردند و بسیار از کشورهای مسلمان تنها در برابر این حادثه گرفتن زانوی غم را اختیار کردند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آل سعود با پول دهان بسیاری را در برابر این حادثه بستند.

وی افزود: عربسان حاضر به تحویل پیکر شهدا را نداشتند ولی با واکنش شدید ایران مواجه شدند و اقدام به شناسایی شهدای ایران کردند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در سال گذشته از کسی هیچ اعتراضی دیده نشد، بیان کرد: امسال نیز مردم ایران همانند سال گذشته فریاد اعراض خود و براعت خود را از آل سعود اعلام می‌کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در استان زنجان گفت: باید امسال این مراسم با شکوه بیشتری در استان زنجان برگزار شود.

 

ارسال نظرات