فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: 300میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و اقتصاد استان جذب شده است .
کد خبر: ۸۷۴۲۵۸۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،آئیین تودیع و معارفه فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان اليگودرز با حضور سردار كشكولي فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، ميرازيي اصل فرماندار شهرستان اليگودرز، خدابخشي نماينده مردم شهرستان اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان انتظامي ، نظامي، قضايي و اجرايي در محل مقر سپاه اليگودرز برگزار شد.
سردار مرتضي كشكولي در آئين تكريم و معارفه فرمانده سپاه پاسداران اليگودرز ضمن اعلام انزجار از رژيم آل سعود و تسليت بمناسبت سالروز فاجعه منا و ابراز همدردي با خانواده هاي شهدا، گفت: سپاه به دنبال تحكيم برادري بوده و اگر اين رويه در درون سازمان حفظ و تقويت شود هيچ قدرتي توان مقابله با نظام را نخواهد داشت.
 وی اظهار داشت: بخشي از گزينه هاي روي ميز آمريكا از بين بردن بصيرت و روحيه انقلابي گري در بين جوانان است. 
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان بيان داشت: سپاه در كنار ايجاد امنيت و آسايش براي مردم در بخش هاي اقتصادي و خدماتي نيز منشاء خدمات خوبي به مردم بوده است. وي افزود: امسال ۳۰۰ ميليارد ريال تسهيلات براي ايجاد اشتغال و اقتصاد استان جذب شده است و در تلاش هستيم ۷۰۰ ميليارد ريال ديگر نيز براي اين بخش جذب نمائيم.
 وی  از مهمترين شاخص هاي نيروهاي سپاه را روحيه استكبار ستيزي و بي اعتمادي به استكبار دانست و افزود: شخصيت و ساختار نيروهاي سپاه از آنان افرادي نفوذ ناپذير در برابر دشمنان به وجود آورده است.
 ميرزايي اصل فرماندار شهرستان اليگودرز در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي منا گفت: همه آگاهان و صاحبنظران سياسي بويژه در حوزه جامعه شناسي سياسي، انقلاب اسلامي را متفاوت از همه انقلاب هاي تاريخ معاصر ارزيابي مي كنند.
 وی ادامه داد: توان و ظرفيت تأثير گذاري بالاي انقلاب بر مهندسي افكار عمومي و قدرت الهام بخشي آن به پشتوانه مكتب گران سنگ اسلام عزيز و(اهل البيت (عليهم السلام) موقعيت ويژه و خاصي را براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايجاد كرده است.
 فرماندار، الیگودرز سپاه پاسداران را از مهم ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: ماهيت ديني انقلاب اسلامي ايران و شعارها و گفتمان مكتبي از يك طرف و مواجهه و رويارويي اين انقلاب با نظام سلطه و استكبار جهاني از سوي ديگر شرايط خاصي را ايجاد كرده كه انقلاب و نظام به نهادها و ارگانهايي كه بتواند اين ماهيت را حفظ و اين حركت استمرار پيدا كند نيازمند است، در همين راستا با تدبير معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) نهاد مقدس سپاه پاسداران تأسيس شد و بعنوان يكي از دستاوردهاي نظام و انقلاب تلقي مي شود.
ميرزايي اصل در ادامه با اشاره به مفادي از قانون اساسي بيان داشت: دراصل ۱۵۰ قانون اساسي آمده است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نخستين روزهاي پيروزي انقلاب براي ايفاي نقش نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن تأسيس گرديد اين موضوع ماهيت و وظايف سپاه را در برابر ساير نيروهاي مسلح كه وظيفه ذاتي آنها پاسداري از استقلال و تماميت ارضي كشورهاست متفاوت و فراگيرتر مي كند .
 وی با خطير و حساس خواندن مسئوليت سپاه گفت: ايفاي نقش و مأموريت در سپاه پاسداران مستلزم شناخت و بصيرت ، آمادگي مستمر، عالمانه و همه جانبه، شناخت تهديدات و آسيب هاست زيرا قرار گرفتن در جايگاهي است كه حساسيت در آن كاملاً مشخص و مشهود است.
 فرماندار الیگودرز با اشاره به توفيقات سپاه پاسداران در جهت اعتلاي ايران اسلامي در عرصه هاي گوناگون اذعان داشت: كارنامه ۳۸ ساله و هوشياري و توانايي بي نظير سپاه و بسيج در مقابله با جنگ هاي سخت، نيمه سخت و امنيتي، جنگ نرم و تهاجم فرهنگي همواره براي دشمنان اسلام و انقلاب ترس آفرين بوده است و اين بيانگرعملكرد قابل قبول و بسيار مطلوب اين نهاد انقلابي است.
 وی افزود : براي حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن به نيرويي با اين نگاه و فراتر از مسائل متعارف و مرسومي كه در جامعه وجود دارد نياز است تا از دستاوردهاي نظام حفاظت و پاسداري كند كه عملكرد سپاه از ابتدا تاكنون همين موضوع را تأييد مي كند.
 در اين مراسم خدابخشي نماينده مردم شهرستان اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به محروميت ها و نارساييهاي موجود در اليگودرز خواستار توجه ويژه فرمانده سپاه لرستان به شهرستان شد و گفت: با توجه به اينكه مجري اصلي طرح هاي اقتصاد مقاومتي در كشور سپاه پاسدارن مي باشد و اقدامات بزرگ و اثربخشي در سطح كشور داشته، انتظار مي رود با توجه به محروميت هايي كه در منطقه وجود دارد سپاه استان در بحث اجراي اقتصاد مقاومتي با نگاه ويژه اي نسبت به شهرستان اليگودرز در تمامي حوزه ها ورود پيدا كنند .
در پایان این مراسم با حکم سردار کشکولی سرگردمحمد برامکی به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه الیگودرز معرفی و از زحمات سرهنگ محمد سوری فرمانده سابق این ناحیه تقدیر شد.
لازم به ذکر است سرگرد برامکی پیش از این مسئول بسیج دانشجویی لرستان بود.

ارسال نظرات