فرماده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران:

خدمات دندانپزشکی بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم قابل تقدیر است

فرماده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران گفت: بیشترین اقدامات بسیج جامعه پزشکی که در استان تهران انجام شد مربوط به دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان است که به دلیل نیاز مردم مناطق محروم به این نوع خدمات صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۸۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سردار نصیری، فرماده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران در نشست خبری که به مناسبت برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، دفاع مقدس را یکی از کارنامه‌های مقدس انقلاب اسلامی دانست و آنرا مایه افتخار انقلاب و اوج دلدادگی ملت ایران معرفی کرد.


فرماده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران با بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس که از سی و یکم شهریور آغاز خواهد شد، به ایجاد ایستگاه سلامت در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: در این ایستگاه‌ها برنامه‌های مختلفی مانند تست قند خون، ویزیت رایگان، اهدای خون آغاز خواهد شد.


وی همچنین به اعزام تیم‌های پزشکی از جمله عمومی و تخصصی به مناطق محروم خبر داد و عملکرد بسیج جامعه پزشکی را قابل تقدیر دانست.


نصیری، به اقدامات مهم بسیج جامعه پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین اقداماتی که در استان تهران انجام شد مربوط به دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان است که به دلیل نیاز مردم مناطق محروم به این نوع خدمات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این خدمات دندانپزشکی به صورت مستمر خواهد بود، اما چون هزینه بر است و به رعایت بهداشت دهان و دندان کمتر توجه می‌شود، سعی بر این است که این خدمات توأم با آموزش انجام شود؛ تا به امروز هم هزینه‌های زیادی صرف بهداشت دهان و دندان در مناطق محروم شده است؛ به عنوان مثال در اسلامشهر نزدیک به 30 میلیون تومان بابت این مشکل هزینه شده است.


فرماده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران با اشاره به اینکه نیاز مناطق محروم در استان تهران شناسایی شده است، ادامه داد: در شهرستان اسلامشهر بسیج جامعه پزشکی گروه‌های جهادی و بسیج جامعه پزشکی توانسته در زمینه پزشکی عمومی، چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات شایانی ارائه دهد.


وی خدمات دندانپزشکی را در این مناطق مهم دانست و گفت: این خدمات هم در مراحل اولیه و هم مراحل ثانویه، با هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی و بیمارستا‌ن‌ها انجام می‌شود.


نصیری، به اقدامات بسیج جامعه پزشکی در دماوند، فیروزکوه، پردیس، قدس، ملارد اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی در زمینه آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و مواد مخدر در سال جاری در این مناطق انجام شد.


وی همچنین به اقدامات انجام شده در سال های گذشته انجام شده اشاره کرد و گفت: طبق شرایط بومی و محلی سعی کردیم با برنامه های فرهنگی و آموزش این مناطق را مورد حمایت قرار دهیم؛ به طوریکه به طور مثال در حال حاضر در منطقه گلحصار مصرف مواد مخدر در ملاء عام به صفر رسیده است.

فرماده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین مشکل در مناطق محروم معضل بیکاری است که تلاش می‌کنیم با هماهنگی سایر ارگان‌ها خصوصاً در مناطق محروم تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشیم.



ارسال نظرات