روز عرفه یکی از بزرگترین نعمت های الهی که به انسان ارزانی داشته این است که اجازه داده او را بخواند.
کد خبر: ۸۷۴۲۶۴۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهر ابهر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابهر گفت: امروزه همه باید در کنار هم اعم از مجلس و دولت باید در مقابل شیطنت آمریکا بیاستیم چنانکه شیطنت و حقه بازی او در برجام معلوم شد و مجلس محترم نیز هوشیار باشد ودر برابر کاپیتولاسیون ذلت بار بانکی بایستند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به روز عرفه افزود: روز عرفه یکی از بزرگترین نعمت های الهی که به انسان ارزانی داشته این است که اجازه داده او را بخواند.

وی در ادامه اظهار داشت: بزرگتر از نعمت دعا، نعمت اجابت درخواست دعایی است که خداوند متعال آن را تضمین کرده و فرموده: برای بهره برداری از این دو نعمت بزرگ، آگاهی نسبت به ارزش، اهمیت و عظمت دعا، شناخت آداب، شرایط، آفات و موانع اجابت دعا، همچنین آشنایی با سیره عملی پیشوایان اسلام در این زمینه ضروری است.

امام جمعه ابهر دعا را کلید رحمت الهی و مایه تقرب به خدا، موجب تامین خواسته ها، سلامتی از شیطان و وسوسه های آن دانست و افزود: دعا، نه تنها در رهایی از گرفتاریها و دردها و رنج های زندگی به انسان کمک می کند. سرنوشت قطعی زندگی را تغییر می دهد و از بلاهای گوناگون پیشگیری می نماید و مصیبت های بلا را با دعا کردن، از خود برانید که دعا برای آنچه نازل شده و آنچه نازل نشده سودمند است و آنچه را نازل نشده است برطرف می کند. و از آنچه نازل شده است جلوگیری می کند.

خطیب جمعه ابهر به عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. که یاد آور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: عید قربان، عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق است فدا کردن فرزند دلبند خود، در راه خدا، امتحان الهی برای حضرت ابراهیم بود که عید قربان یاد آور آن است. یکی از اعمال با فضیلت و مهم در روزعید قربان عمل قربانی است که در روایات بسیار بر آن تاکید شده است و شب و روزعید قربان یکی از اوقات بسیار شریف برای زیارت سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) است که در فضیلت و ثواب آن، روایات بسیاری وارد شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سر این امر آن است که یاد و حماسه جاودان امام حسین(ع) در این روز در ذهنها تکرار شود. چرا که اگر ابراهیم خلیل یک قربانی، به قربانگاه منی آورد. و سالم بازگرداند. امام حسین(ع) در یک روز بیش از هفتاد قربانی به قربانگاه کربلا آورد و سرهای بریده و اجساد آغشته به خون یاران و عزیزان را از کودک شیر خوار گرفته تا پیرمرد کهنسال، همه را یکجا به پیشگاه پروردگار، خویش تقدیم نمود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه باید در فکر سرنوشت خود باشیم تاکید کرد: خداوند با هیچ کس بنای فامیلی نگذاشته است هر امتی با جهت گیری های اعتقادی، ایمانی، گفتاری و رفتاری جایگاه خود را درآفرینش تعیین می کند. بهترین پیامبران الهی و مبلغان توحیدی که عمری با صداقت و فداکاری، دین خدا را در میان مردم ترویج کردند هزاران انسان را به سعادت رهنمون کردند. و از عذاب الهی و جهنم نجات دادند.

خطیب جمعه ابهر خاطر نشان کرد: اگر سیره و شاخص های آن امام کبیر و رهنمود های مدبرانه خلف صالح او مقام معظم رهبری را به میدان عمل آوردیم. و بر اتقلابی بودن، تقوا و مجاهدت و عدالت محوری پای فشردیم قطعا پیروز خواهیم شد و انقلاب اسلامی روز به روز سربلند تر و گسترده تر می شود و بر تمام دشمنان مستکبر پیروز و دماغ آنان را به خاک ذلت می مالیم.

حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان ساخت: اگر سستی کردیم و فریب مطامع زود گذر دنیا را خوردیم و زندگی اشرافی و چرب و شیرین، دل و جان ما را ربود، فساد و فحشاء ظلم را اساس زندگی قرار دادیم. این میراث بزرگ را به باد فنا خواهیم داد.

وی در ادامه اضافه کرد: امروزه همه باید در کنار هم اعم از مجلس و دولت باید در مقابل شیطنت آمریکا بیاستیم و زیر بار هیچ ذلتی نرفته و نرویم به آمریکا خوش بین نشده و فریب او را نخوریم. چنانکه شیطنت و حقه بازی او در برجام معلوم شد و مواظب باشیم و مجلس محترم نیز هوشیار باشند در برابر کاپیتولاسیون ذلت بار بانکی بایستند.

امام جمعه ابهر اظهار کرد: همه باید در برابر زیاده خواهی و جنایت آل سعود خبیث و دستگاه دیپلماسی ما نیز قوی تر و انقلابی تر در مقابل دشمن بایستد و مطمئن باشند عزت دولت و ملت در این است که در مقابل این شجره خبیثه محکم بایستد.

خطیب جمعه ابهر در ادامه تاکید کرد: چرا که حاکمان سفاک سعودی مظهر وابستگی به آمریکا و کرنش در برابر اسرائیل غاصب نامشروع هستند و هیچ سنخیتی وجود ندارد که نظام اسلامی بخواهد با عربستان همراه و هم قدم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات