دبیر کل اتاق اصناف ایران به مذاکرات صورت گرفته با نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای اجرای طرح سامانه ثبت معاملات خودرو اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح قطعا شاهد شفاف سازی در معاملات خودرو خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۴۲۷۶۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی بررسی اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو و خرید و فروش خودرو با کد رهگیری با حضور رئیس اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیه نمایشگاه داران خودرو سراسر کشور در اتاق اصناف ایران برگزار شد.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست تخصصی، اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو و خرید و فروش خودرو با کد رهگیری را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد تشکل های صنفی قدرتمند و کمیسیون های تخصصی در اولویت اتاق اصناف ایران است.

وی افزود: اختلاف نظرهای موجود در میان صنف نمایشگاه داران خودرو سبب شد تا انجام فعالیت های زیر بنایی در حوزه خودرو به کندی صورت بگیرد؛ بعضا دستگاههای اثر گذار در بخش خودرو نمایشگاه داران را از میدان به در کردند اما با وحدت رویه در صنف نمایشگاه داران خودرو و تقویت کمیسیون تخصصی خودرو می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران ضمن بیان این مطلب که کمیسیون تخصصی خودرو منجر به تقویت و ساماندهی بازار خودرو خواهند شد، این نکته را متذکر شد که با اجرای سامانه ثبت مکانیزه معاملات خودرو و تقویت کمیسیون تخصصی می توان به تعریف جامع و صحیحی از عملکرد صنف رسید و ضمن ایجاد وحدت رویه، فعالیت صنف نمایشگاه داران خودرو را نیز مورد ساماندهی قرار داد.

فاضلی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در سبک و سیاق معاملات صنفی اظهار داشت: اتحادیه های صنفی از پتانسیل و توانمندی های وسیعی برخوردار اند و در این میان ضرورت دارد که سبک معاملات صنفی با خروج از حالت سنتی، دچار تحول و تغییرات نوین شود.

*شفاف سازی معاملات خودرو با اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو

در ادامه این نشست تخصصی، علی عوض پور دبیر کل اتاق اصناف ایران به مذاکرات صورت گرفته با نیروی انتظامی و قوه قضائیه به منظور اجرای طرح سامانه ثبت معاملات خودرو اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح قطعا شاهد شفاف سازی در معاملات خودرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگرچه اجرای کامل طرح ثبت معاملات خودرو زمان بر خواهد بود اما بدون شک نتیجه حاصله اثر بخش است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران در عین حال به این نکته اشاره کرد که وجود کد رهگیری در معاملات خودرو موجب حذف واسطه گران و ساماندهی امور تجاری و خدمات پس از فروش می شود.

وی متذکر شد: باید تلاش کرد تا روند معاملات از حالت سنتی خارج شده تا به سمت الکترونیکی شدن معاملات پیش برویم.

عوض پور همچنین ابراز امیدواری کرد که تعاملات مثبت اصناف با دولت، دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی به اجرای هر چه سریعتر سامانه ثبت معاملات خودرو کمک کند.

وی تاکید کرد: تا زمان اجرایی شدن طرح باید جلسات هم اندیشی و مشورتی استمرار داشته باشد و محدودیت هایی موجود بر سر اجرای طرح مرتفع شود تا با تجمیع انتظارات و درخواست های سایر دستگاه های دولتی به وحدت رویه دست پیدا کنیم.

در ادامه جلسه برخی از روسای اتحادیه صنفی نمایشگاه داران خودرو کشور ضمن استقبال از اجرای طرح مذکور به نکاتی در خصوص اجرای هر چه بهتر طرح اشاره نمودند و اظهار داشتند که اجرای این طرح منجر به کاهش دعوای حقوقی در دستگاه های قضایی و ایجاد تحولی عظیم در شفاف سازی و سلامت معاملات خودرو خواهد شد.

ارسال نظرات