معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با تصور و خیال اینکه تغییراتی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است، دنبال این می باشد که یکی از سناریوهایی که در قبال لیبی، کوبا و شوروی به کار گرفته اند را علیه ما استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۴۲۷۶۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار رسول سنایی راد در گردهمایی سیاسی فرماندهان و پاسداران سپاه قدس گیلان با اشاره به اهداف و روش های آمریکا برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی اظهار کرد: دشمن با تصور و خیال اینکه تغییراتی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است، دنبال این می باشد که یکی از سناریوهایی که در قبال لیبی، کوبا و شوروی به کار گرفته اند را علیه ما استفاده کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای کشور لیبی و اتفاقاتی که آمریکائیها رقم زدند، خاطرنشان کرد: زمانی که مذاکرات فرسایشی موجب فریب خوردن لیبی از دشمن شد و امکان حمله مستقیم نظامی را فراهم کرد، آقای قذافی با تصور اینکه چاره ای جز دورکردن شَبَه جنگ از کشور و رفع تحریم ندارد و چون اقتصادشان نفتی بوده و تحریم موجب کاهش درآمد می شد، اقدام به مذاکره با آمریکایی ها کرد و به مطالباتشان پاسخ داد.

وی تصریح کرد: از آنجاییکه وی شاهد این بوده آمریکائیها با دو کشور برخورد مستقیم نظامی کردند، عقیده اش بر این بود که عبور کردن از جنگ می ارزد به اینکه حتی هزینه های زیادی پرداخت نماید؛ برای همین راضی شد 2.7 میلیارد دلار به عنوان غرامت به آمریکا پرداخت کند تا سقوط هواپیمای "پان امریکن" بر فراز "لاکربی" جبران شود و خیال می کرد آمریکائیها اگر بوی دلار به مشامشان بخورد، کوتاه خواهند آمد.

سردار سنایی راد با بیان اینکه آمریکائیها بعد از دریافت این پول می گویند کفایت نمی کند و باید عوامل انفجار را هم تحویل دهید، گفت: قذافی دو مامور امنیتی خودش را نیز تحویل می دهد. خانم رایس هم از این کار وی تجلیل می کند و می گوید مدل رفتاری شما باید برای کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران الگو باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به قذافی گفتند تاسیسات هسته ای شما مشکوک است و در این بین باید اعتمادمان را جلب کنید، افزود: وی هم کلیه تاسیسات هسته ای را می دهد. بعد آقای جرج بوش بازدیدی می کند و ضمن تجلیل از اقدام آقای قذافی آن را کافی نمی داند و می گوید توان نظامی شما مشکوک است، لذا با واسطه هایی قذافی را متقاعد می کند که باید توان موشکی را به زیر 300 کیلومتر بُرد کاهش دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا به لیبی می گوید باید اجازه بازرسی از مراکز نظامی را هم به ما بدهید، ابراز نمود: قذافی اینجا تردید می کند و نگرانی خود را از احتمال حمله به کشورش و نداشتن ابزار مقابله اعلام می نماید. آمریکائیها انگلیس را واسطه قرار می دهند و آقای تونی بلر به قذافی تضمین می دهد که در صورت حمله، انگلستان در کنار شما خواهد بود.

سردار سنایی راد با اشاره به اینکه قذافی هم توان موشکی خود را به 300 کیلومتر بُرد تحلیل و امکان بازرسی از همه مراکز نظامی را به آمریکائیها و اروپائیها می دهد، بیان نمود: سال 2011 با شروع بیداری اسلامی، تحرکاتی هم در لیبی اتفاق می افتد و غرب حقوق بشر را بهانه قرار می دهد و به بهانه حمایت از معارضین، علیه لیبی یک جنگ تمام عیار صورت می دهند.

وی با بیان اینکه تونی بلر و کشور انگلیس هم جزء مهاجمین قرار گرفتند، اظهار داشت: در نهایت قذافی هم به مرگ مشکوکی از دنیا رفت و امروزه هم می بینید که کشور لیبی عملا به 3 قسمت تقسیم و تجزیه شده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تسلیحات جمع آوری شده از لیبی به ترکیه منتقل و سال 2012 در سوریه منشاء جنگ نیابتی شد، افزود: جنگ نیابتی جنگی است که غرب و در رأسش امریکا با امکانات کشورهای اسلامی بر جهان اسلام تحمیل کرده و ضمن فرسایش پتانسیل تمدن سازی جهان اسلام، چهره منفور و خشنی برای اسلام هراسی رقم زدند.

سردار سنایی راد با اشاره به خنثی شدن توطئه های دشمن در قبال ایران خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این مدل را نمی توانند در ایران پیاده کنند زیرا سرنخ های نظامی ما دست نظامی هایی است که در ایران مستقل و ذیل نظر مقام معظم رهبری هستند و رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز فردی مقاوم و محکم است که بر روی خطوط قرمز راهبردی به هر قیمتی می ایستد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی در داخل می گویند وقتی ما با انگلیس و روسیه می توانیم رابطه داشته باشیم، چه دلیلی دارد با آمریکائیها رابطه نداشته باشیم، اذعان داشت: در ایران دنبال برجام های 2 ، 3 و 4 هستند که برجام 3 توان نظامی و موشکی ما را هدفگذاری کرده است. لذا وقتی ما تست موشکی انجام می دهیم متاسفانه عده ای می گویند سپاه با این کار روند برجام را مختل می کند.

وی با اشاره به اینکه منافقین بعد از 20 سال در حال احیا شدن هستند، اظهار کرد: برجام 4 نیز برجام حقوق بشری است که نمونه اش انتشار فایل صوتی آقای منتظری و بهره برداری ابزاری از آن می باشد.

ارسال نظرات