خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: اگر رفتارهای ما اصلاح شود می‌توانیم سبک زندگی اسلامی داشته باشیم و برای این عمل باید باورها و اعتقادات خود را تغییر دهیم.
کد خبر: ۸۷۴۲۸۰۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
دستیابی به سبک زندگی اسلامی نیازمند تغییر در باورها است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام رضا اسکندری در هم اندیشی آسیب‌های اجتماعی و نقش حوزه‌های علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی که ظهر شنبه با حضور معاون صدا و سیما در قم برگزار شد، اظهار داشت: درخصوص سبک زندگی اسلامی ۳۸۰۰ نفر از دانش آموختگان حوزه علمیه مورد نظرسنجی قرار گرفتند که طی آن ۵۱ درصد افراد سلامت را مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در سبک زندگی اسلامی عنوان کردند.

وی بیان داشت: مسائل اجتماعی، مالی، اخلاقی، امنیت و باورها و اعتقادات سهم کمتری را در این نظرسنجی نشان دادند و متأسفانه درصد کمتر به باورها و اعتقادات اختصاص داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در این زمینه ادامه داد: اگر رفتارهای ما اصلاح شود می‌توانیم سبک زندگی اسلامی داشته باشیم و برای این عمل باید باورها و اعتقادات خود را تغییر دهیم اما متأسفانه این فاکتور مهم درصد کمتری در نظرسنجی داشته است.

وی افزود: مشکلی که ما در آسیب‌های اجتماعی داریم این است که در باورها و اعتقادات جدی کار نشده است.

حجت الاسلام اسکندری ابراز کرد: در تحقق سبک زندگی اسلامی طبق نظرسنجی خانواده عنوان شده و در مراتب بعد روحانیت، مساجد و مراکز دینی بیان شده‌اند و سهم مراکز آموزشی از همه کمتر بوده است.

وی اظهار کرد: مادران نقش بسیاری در اصلاح جامعه دارند و این نقش در تربیت فرزندان بی بدیل است.

ما در ۱۱۰ نقطه کشور حوزه علمیه نداریم
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: ما در ۱۱۰ نقطه کشور حوزه علمیه نداریم و در تلاش هستیم تا در این مناطق نیز حوزه تاسیس کنیم.

وی افزود: تبلیغات ما مخاطب محور،‌ محتوا محور و روش محور هستند و با توجه به مخاطب در تبلیغ مخاطب محور، هر کدام افراد را طبقه‌بندی کرده و به تبلیغ پرداخته می‌شود.  

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: در اقدامات پیشگیرانه قرارگاه فرهنگی قرآن و عترت را در مدارس راه اندازی می‌کنیم و هسته‌هایی را تشکیل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان نزدیک به ۴۰ هزار طلبه در جلسات قرائت قرآن کریم حضور داشته و مدیریت کرده‌اند که این عمل باید به سمت محتوایی شدن برود.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان داشت: درصدد هستیم تا اقتصاد خانواده را خودکفا کنیم و به سمت تولیدات خانگی پیش ببریم.
ارسال نظرات