مجمع بسیج در جهت سرعت بخشیدن به تحقق جامعه اسلامی و کمک به دولت راه اندازی شده است تا مسیر خدمت رسانی به مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را هموار سازد.
کد خبر: ۸۷۴۲۸۴۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، مجمع فصلی بسیج شهرستان مشگین‌شهر با حضور کارگروه‌های تخصصی و مسئولین ارشد شهرستان در محل دانشگاه پیام نور مشگین‌شهر برگزار شد.

در این مجمع یدالله علیپور رئیس مجمع بسیج شهرستان ضمن گرامیداشت یاد شهدای منا گفت: در سال گذشته حجاج خانه خدا در سایه بی کفایتی آل سعود و بی رحمانه و مطلومانه به شهادت رسیدند که این اقدام آل سعود از طرف مسلمانان محکوم است.

وی گفت: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی و شروع دهه چهارم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری این دهه را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده است و بسیج نیز در جهت سرعت بخشیدن به بیانات مقام معظم رهبری و تحقق جامعه اسلامی تشکیلاتی برای کمک به سپاه و دولت راه اندازی کرده است تا مسیر خدمت رسانی به مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارد.

وی افزود: نخبگان و صاحب نظران بسیج در کارگروه‌های مختلف موضوعی و تخصصی با عناوین کارگروه فرهنگی و سیاسی، کارگروه اجتماعی، کارگروه اقتصادی، کارگروه علمی، کارگروه بانوان، کارگروه تربیتی و اخلاقی، کارگروه دفاعی و کارگروه سلامت تشکیل شده و فعالیت می‌کند و مصوبات کاروگروه‌های تخصصی در کارگروه تلفیق جمع بندی و در نهایت در نشست‌های فصلی مجمع به مسئولین شهرستان اعلام می‌شود تا مشکلات و موانع توسعه و پیشرفت شهرستان رفع شود.

علیپور گفت: در دو سال گذشته مجمع بسیج اقدام به بررسی مشکلاتی در عرصه‌های مختلف کرده که تاکنون برای برخی از این عرصه‌ها اقدامی صورت نگرفته است لذا در بیانیه‌ای این مشکلات به مسئولان ارشد شهرستان اعلام می‌شود تا در جهت رفع آن برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد: از جمله مشکلاتی که در این مجمع بررسی شده بدین شرح است.



معضل بیکاری از جمله مشکلات عمده‌ای است که گریبان این شهرستان را گرفته است اما با توجه به ظرفیت شهرستان با برنامه ریزی صحیح می‌توان از این ظرفیت در اشتغال جوانان استفاده کرد.



موضوع اقتصاد مقاومتی که در سال‌های گذشته بر ان تاکید شده و مقام معظم رهبری نیز با نامگذاری شعار سال بر آن تاکید مکرر کرده باید در کارگروه اقتصاد مقاومتی مورد توجه مسئولین قرار گیرد.



افزایش روز افزون طلاق در شهرستان معضل نگران کننده ای است که باید در این راستا برنامه ریزی و و در جهت کاهش آمارهای طلاق اقدام شود.



در راستای تحول بنیادی در مدیریت شهرستان با توجه به برنامه ششم توسعه، برنامه 5 ساله توسعه شهرستان در کارگروه‌های تخصصی دنبال و تدوین می‌شود.



در حوزه سلامت نسبت به تجهیز بیمارستان و جذب پزشکان متخصص ام آر آی نیازهای ضروری بیماران را تامین کنند تا بیش از این دچار رنجش نشوند.



در بحث کشاورزی در طول سال‌های گذشته شاهد بلاهای طبیعی و یا توزیع سموم غیر مجاز کشاورزان دچار خسارت شده بودند و این امر موجب افزایش مهاجرت به شهرها و خالی شده روستاهای شده است که این امر در آینده جامعه را دچار مشکل می‌سازد لذا باید برای حضور در روستاها انگیزی لازم تامین شود.



در خصوص آسیب‌های فضای مجازی لازم است آسیب‌های استفاده از ماهواره، شبکه‌های اجتماعی که کانون گرم خانواده‌ها را تهدید می‌کند و دشمن از این فضاها برای مدیریت جامعه استفاده می‌کند لذا لازم این فضاهای مجازی ساماندهی شود تا نگرانی جامعه کاهش یابد.



در حال حاضر شهرستان مشگین‌شهر به محور گردشگری در کشور تبدیل شده است که لازم است در بحث زیرساخت تدابیری اندیشیده شود تا مسافران به راحتی و انگیزه بیشتری از ظرفیت‌های این شهرستان استفاده کنند و با ایجاد فضاهای فرهنگی، دینی و متناسب با جامعه اسلامی، فرهنگ دینی و مذهبی این شهرستان به مسافران القاء شود نه اینکه درگیر فرهنگ‌های غلط و ناخوشایند که در شأن نظام اسلامی نیست شویم.

در پایان این مجمع بیانیه‌ای توسط دبیرخانه مجمع بسیج شهرستان قرائت شد که در بخشی از این بیانیه از مسئولین شهرستان خواسته شد که مسئولین شهرستان از خرید کالاهای خارجی خودداری کنند و از اسراف در هزینه‌های آب و برق، گاز و تلفن و همچنین در هدر رفت زمان خدمت در ادارات و ... جلوگیری به عمل آید.

ارسال نظرات