گروه‌های هنری هنرمندان با تعامل سازنده با یکدیگر می توانند در تولید آثار فاخر هنری و اجرای برنامه فرهنگی و هنری در طول سال نقش آفرینی نمایند.
کد خبر: ۸۷۴۲۸۴۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، محمد جعفری مدیر بسیج هنرمندان شهرستان مشکین شهردرنشست هم اندیشی مسئولین گروه‌های هنری شهرستان که باهدف برنامه ریزی برای هفته دفاع مقدس وجمع بندی برنامه های هنری گروه‌ها در شش ماهه دوم سال که در محل دفتر بسیج هنرمندان برگزار شده بود ضمن گرامی‌داشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس ،شهدای منا، ودهه ولایت وامامت ، به نقش هنر وهنرمندان به عنوان عنصر تأثیرگذار در بحث شناخت صحیح آسیب ها ومشکلات جامعه و بکارگیری شیوه درست انتقال پیام های ارزشمند انقلاب اسلامی از طریق هنر مفید دانست.

وی افزود در شرایط کنونی که دشمنان انقلاب اسلامی ورهبری از هروسیله ای برای هویت زدایی وشبهه افکنی در بین جوانان با استفاده از شبکه های مجازی واجتماعی ،ماهواره و... برنامه گسترده ای را طراحی کرده اند هنرمندان متعهد وبسیجی با درک درست از مشکلات جامعه و جایگاه و مسئولیت خطیر خود می توانند از همه ظرفیت های هنری هنرمندان جهت انتقال پیام واقعی انقلاب اسلامی و رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس کارهای ارزشمندی را تولید و ارائه نمایند.

وی به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: بسیاری از مضامین و مفاهیم دفاع مقدس شناسایی نشده وکاری برای آن انجام نیافته است ضرورت دارد هنرمندان متعهد به مضامین متعالی و بدیع دفاع مقدس توجه نمایند.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس ،مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می تواند به آن ببالد ،حماسه ،معنویت و دینداری وآرمان خواهی و از خود گذشتگی و پایداری و مقاومت و سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است، تکیه برهنرمندان متعهد و جوان انقلابی ،لازمه رشد و اعتلای هنرکشور است.

جعفری در بخشی دیگری از سخنان خود به وظایف و سیاست های بسیج هنرمندان در حوزه های فرهنگ و هنر اشاره کرد وگفت: هنرمندان بسیجی با تلاش مضاعف و برنامه ریزی بهتر می‌تواند در ایجاد موازنه فرهنگی و هنری شهرستان در طراز انقلاب اسلامی و در جهت تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری و منویات معظم له در حوزه فرهنگ و هنر گام‌های اساسی بردارند لذا گروه‌های هنری بسیج هنرمندان با تعامل سازنده با یکدیگر می توانند در تولید آثار فاخر هنری و اجرای برنامه فرهنگی و هنری در طول سال نقش آفرینی کنند.

مدیر بسیج هنرمندان در بخش دیگری گفت: به لطف الهی و حمایت مسئولین شهرستان و استان و تلاش ارزشمند هنرمندان ،انتظارات از بسیج هنرمندان و هنرمندان بسیجی در ورود به مسائل فرهنگی وهنری بیشتر شده است شناسایی وارتباط با هنرمندان شهرستان، تعامل سازنده با مراکز فرهنگی و هنری و تلاش جهادی در مجموعه بسیج هنرمندان در رسیدن به اهداف تعریف شده ،مهمترین برنامه های بسیج هنرمندان شهرستان است.

وی در پایان برنامه های بسیج هنرمندان در هفته دفاع مقدس و دهه ولایت و امامت تشریح کرد و گفت: دیدار با خانواده شهداء ،برگزاری مراسم شعر و قصه و نشست‌های بصیرتی و ارسال پیام های دفاع مقدس از طریق شبک شباب و برگزاری نشست های صالحین از برنامه بسیج هنرمندان در هفته دفاع مقدس و دهه ولایت خواهد بود.

در این نشست مسئولین گروه‌های هنری تجسمی ،شعر وادب ،نمایش ،خوشنویسی ،عکاسی ،بررسی وتحلیل ،ادبیات داستانی، صنایع دستی نظرات و پیشنهادات خودرا جهت برنامه ریزی و اجرا مطرح و مقرر شد برای تدوین و اجرای آنان اتاق فکر با حضور هنرمندان تشکیل گردد .

ارسال نظرات