جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بیله سوار روی آوردن به صنایع تبدیلی و زوده بازده را از محورهای اصلی سپاه و بسیج در راستای نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه برشمرد.
کد خبر: ۸۷۴۲۸۵۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان،یوسف اختریجانشین فرماندهی سپاه ناحیه بیله سوار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گفت: روستاها خاستگاه اقتصاد مقاومتی هستند وحقیقت اقتصادمقاومتی در روستاها نمایان است.

وی افزود:برای تحقق اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن نیازمند آن هستیم که سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج یابد یعنی اقتصاد مقاومتي ذيل سبك زندگي اسلامی قرار دارد.و با مردمی کردن اقتصاد گام مهمی را محکم برداریم.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بیله سوار گفت: در سال93و94در بخش احیای مشاغل خانگی و روستایی و کارگاه های کوچک و زودبازده پروژه هاو طرح های قابل توجهیاجرایی شده است.

اختری محرومیت زدایی، ارائه طرح های اقتصاد مقاومتی، روی آوردن به صنایع تبدیلی و زوده بازده و اردوهای جهادی را از محورهای اصلی سپاه و بسیج در راستای نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: در این رابطه بسیج با همراهی اقشار مختلف جامعه در ایجاد بنگاه های کوچک زوده بازده، علاوه بر ارائه آموزش هایی با رویکرد مهارت آموزی، اعطای تسهیلات بانکی و اصلاح الگوی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی، پرورش زنبور عسل،کارگاه روغن گیری، پرورش ماکیان، دام سبک و سنگین و پرورش آبزیان گرمابی و کشت گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه ای، پرورش قارچ و اصلاح باغات را از جمله عرصه هایی عنوان کرد که تاکنون با ارائه تسهیلات از سوی بسیج سازندگی، برای افراد مختلف زمینه ایجاد اشتغالزایی را مهیا ساخته است.

کریم خسروی معاون فرماندار نیز در این جلسه گفت: بدون شک اجرای درست اقتصاد مقامتی نیازمند داشتن روحیه جهادی و بسیجی است والبته پر واضح است که اجرای اقتصاد مقاومتی صرفا بر عهده دولت نیست، بلکه همه قوای کشور در هر سطح و جایگاهی باید در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گام بردارند .

وی گفت:در راستای راه اندازی واحدهای نیمه فعال در شهرستان13واحد تولیدی در شهرستان شناسایی شده که150میلیارد ریال برای فعالسازی آنها تسهیلات ارائه می شود و سه واحد تولیدی در ادامه خواستار افزایش تسهیلات هستند که به استان معرفی شدند.

ربعلی جهانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیز گفت:امسال پیش بینی می شود18هزار تن سویا از مزارع شهرستان برداشت شود و در حوزه زراعت و باغات430هکتار از اراضی شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین( قطره ای و قرقره ای)شده است که این طرحها با ارائه85%تسهیلات توسط دولت و15% آورده شخصی صورت گرفته است که نمونه ای از سیاست های دولت در حوزه مدیریت آب واقتصاد مقاومتی می باشد

وی افزود: کشت سویا به صورت بهاره و ارقام مورد کشت شامل ویلیامز،L17، زان، کوثر،M9و سامان بوده است و علیرغم اطلاع رسانی در مورد عدم کشت بذرهای دیر راس در شهرستان حدود25درصد ازمزارع به کشت ارقام دیر راس سویا اقدام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ارزيابي مكانيزاسيون «كشاورزي‌حفاظتي» نقش بسياري دارد و همچنين رقم «مصرف سوخت» در هكتار نيز تاثیر گذار است گفت:ضریب مکانیزاسیون در کشور0.9و در استان اردبیل1.2و در شهرستان بیله سوار1.5می باشد که بالاتر از ضریب کشوری و استانی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود: شهرستان بیله سوار در تولید گندم در استان نمونه بوده است و از651هزار گندم خریداری شده در استان252هزار تن مربوط به شهرستان بیله سوار می باشد و رکورد تولیدگندم در استان اردبیل برای دومین سال متوالی شکسته شده است.

ماهری مدیریت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز عنوان کرد: در جشنواره کارآفرینان برتر153نفر از شهرستان بیله سوار ثبت نام کردند وبا تشخیص داوران در مسابقات کشوری25کارآفرین انتخاب خواهند شد.

ارسال نظرات