اولین یادواره ۱۰۰۰ شهید شرق اصفهان برگزار می شود

یادواره «لاله‌های شرق» به منظور تجدید پیمان با شهدا و رساندن پیام آنها به نسل جوان برای اولین بار به صورت جامع در شرق شهرستان اصفهان برگزار می شود .
کد خبر: ۸۷۴۲۸۸۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، اولین یادواره ۱۰۰۰ شهید شرق شهرستان اصفهان برگزار می شود.

 سرهنگ " مهدی ساعی " فرمانده ناحیه سپاه امام علی(علیه السلام) با اشاره به اینکه شهدا، الگوی رشادت وجوانمردی هستند، اظهار کرد: وقتی پا به زندگی هر شهید میگذاریم، جلوه هایی از ایثارگری و ویژگی های ارزشمندی را مشاهده می کنیم .

وی افزود: اگر بتوانیم فرهنگ شهدا را انتقال دهیم قطعا می توانیم فرصتی ارزشمند در جهت نجات جوانان از آسیب های دشمن در جبهه نرم را فراهم کنیم و قطعا اولین هدف ما در برگزاری یادواره ای به این سبک، انتقال فرهنگ و ارزش های ایثار و شهادت است زیرا به فرموده امام خمینی(ره): «برای شهدا بهترین کار را انجام دهید چرا که آنان بهترین کار را کردند ».

فرمانده ناحیه سپاه امام علی(علیه السلام) با بیان این مطلب که شرق اصفهان دارای مردم مومن و انقلابی است که دردوران دفاع مقدس از خود ایثارگری های بسیاری را به نمایش گذاشته اند، تصریح کرد: شرق اصفهان دارای بیش از ۶ هزار رزمنده و ایثارگر، ۱۰۶۳ جانباز، ۳۹ آزاده ، ۹ جانباز بالای ۷۰ درصد همچنین بیش از ۱۰۰۰ شهید است ، به این منظوربرآن شدیم به صورت جامع تمام اطلاعات و آثارمربوط به شهدای این منطقه را جمع آوری کنیم تا برای نسل های آینده باقی بماند .

وی با توجه به اینکه پیام شهدا را باید درچنین برنامه های جامع به جوانان انتقال داد، بیان کرد: همه ساله یادواره های بسیاری در سطح بخش ها و روستاهای شرق اصفهان درمقیاسی کوچکتر برگزارمی شود اما با تقدیم بیش از ۱۰۰۰ شهید باید به صورت گسترده شهیدان این استان معرفی شود و مسلما یکی از اهداف دیگریاواره معرفی نقش و جایگاه شرق اصفهان در دوران دفاع مقدس است .

وی با بیان این مطلب که یادواره در هشت شب و هشت برنامه جامع برگزار می شود، ادامه داد: تمامی برنامه‌هایی که برای هر شب ازمراسم در نظر گرفته شده متناسب با عنوان همان شب خواهد بود برای مثال در شب اول به نام مادران آسمانی، شب دوم به نام جانبازان ۷۰ درصد و ایثارگران، شب سوم آزادگان، شب چهارم شهدای گمنام، شب پنجم شهدای مدافع حرم و به یاد شهید محمد کامران و شهید محمد شفیعی از شهدای مدافع حرم شرق اصفهان، شب ششم تجلیل از خانواده های دو و سه شهیدی، شب هفتم با عنوان پدران آسمانی و در نهایت برگزاری یادواره شهدا که در شب هشتم با حضور همگانی مردم شرق اصفهان است .

فرمانده ناحیه امام علی(علیه السلام) تصریح کرد: درحاشیه این برنامه نمایشگاهی شامل غرفه‌های متعدد از جمله اقتصاد مقاومتی، ادوات جنگی و ماکت عملیات‌های رزمی، کودک و نقاشی، عفاف و حجاب، عکس و خاطره، جنگ نرم و فضای مجازی، خدمات پزشکی و مشاوره دینی، طب اسلامی، زن مسلمان الگوی زن برتر و اقلام فرهنگی بر پا خواهد بود .

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار