امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه رژیم آل‌سعود نوچه آمریکا در منطقه است، گفت: مجازات عاملان فاجعه منا از خواسته‌های به‌حقی است که باید پیگیری شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۴۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،مراسم اولین سالگرد شهدای حادثه منا با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون، علما و برخی از مسؤولان استان لرستان در مسجد حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدای لرستانی حادثه منا هم حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا امام جمعه موقت خرم‌آباد به عنوان سخنران این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا و به ویژه 33 تن از زائرین لرستانی این حادثه، اظهار داشت: حاکمان آل‌سعود کسانی هستند که از ترکیب سه عنصر دانشمندان منحرف، قدرت سیاسی نامشروع و قبیله‌گرایی و زور و ستمگرگرایی به وجود آمده‌اند.
وی افزود: انگلیس این روباه پیر این همه جنایت در دنیا به وجود آورده است و فرقه وهابیت هم توسط انگلیس و در راستای مذهب علیه مذهب مورد حمایت قرار می‌گیرد.
امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: انگلیس و آمریکا از عبدالوهاب حمایت کردند و فرقه وهابیت را به وجود آوردند و هدف وهابیت این بود که کربلا و نجف را هم بگیرند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی وقتی دیدند نمی‌توانند کربلا و نجف را بگیرند، بین شیعیان و مذاهب اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی تفرقه‌افکنی و جدایی به وجود آوردند.
متقی‌نیا تبیین کرد: وهابیت به خاطر دشمنی با اهل بیت(ع) و امیرالمومنین(ع) و داشتن کینه از انقلاب اسلامی به دنبال از بین بردن نظام جمهوری اسلامی هستند و در بین خودشان مصوبه‌ای داشته‌اند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند؛ در یک کلمه می‌خواهند استراتژی ما را به بن بست بکشانند.
وی تشریح کرد: آل‌سعود نوچه و فرزند نامشروع آمریکا در منطقه است و آنها به نیابت از هم بر علیه انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، به گونه‌ای که برخی اوقات رژیم آل‌سعود به نیابت از آمریکا و گاهی آمریکا به نیابت از آل‌سعود بر علیه ما اقدام می‌کنند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه انگلیس، وهابیت را به وجود آورده و آمریکا هم آن را حمایت می‌کنند، اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، اما نتوانستند.
متقی‌نیا تصریح کرد: در این راستا چند نقطه قابل توجه است، یکی اینکه پیگیری خون‌های به ناحق ریخته شده در فاجعه منا تا قیامت ادامه دارد و حکام بی‌لیاقت آل‌سعود هم باید عذرخواهی کنند، همچنین پیگیری شکایت در مجامع اسلامی، بین‌المللی و همچنین پیگیری مجازات عاملان این حادثه از خواسته‌هایی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد.
ارسال نظرات