با حضور معاون اداره کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان :
آیین تکریم و تودیع مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی با حضور کاتوزیان معاون اداره کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۵۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،مرکزی:سعید ملکی مدیر کل پیشین اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: امروز ورزش استان مرکزی بهترین شرایط تاریخ خود را سپری می کند.
 
مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: صحبت از ضعف عملکرد ورزش استان مرکزی با حضور 22 تیم در لیگ برتر رشته های مختلف دروغ آشکار است و نادیده گرفتن این موفقیت ها از سوی عده ای ظلم به ورزش است.
 
ملکی علت این سخن را امار و ارقام های موجود و ارزیابی صورت گرفته بیان و خاطر نشان کرد: حضور 6  ورزشکار از استان مرکزی در مسابقات پارالمپیک ریو، داشتن 30 رشته ورزشی مدال آور در سطح کشور و قرار گرفتن 15 رشته ورزشی استان مرکزی در بین سه تیم نخست مسابقات دلیلی این مدعاست.
 
وی افزود: از سوی معاونت ورزش همگانی کشور ورزش همگانی استان مرکزی رتبه نخست را در بین استان های کشور کسب کرده است همچنین ورزش روستایی و عشایری نیز در بین استان های برتر کشور قرار دارد.
 
مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در خصوص اظهار نظرها درباره عملکرد اداره ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: اشخاص باید علمی، کارشناسی، تخصصی و فنی درباره مسائل صحبت کنند صحبت از ضعف عملکرد ورزش استان مرکزی با حضور 22 تیم در لیگ برتر رشته های مختلف ورزشی دروغ آشکار است.
 
وی تاکید کرد: چنین شرایطی در طول تاریخ ورزش استان مرکزی سابقه نداشته است این موفقیت ها در شرایط اوضاع وخیم اقتصادی، کمبود اعتبارات، کمبود نیروی انسانی و امکانات حاصل شده است و نادیده گرفتن آن از سوی عده ای ظلم به ورزش است.
 
ملکی با بیان اینکه شعار المپیک دوستی، صمیمیت و رفاقت است تصریح کرد: در طول دوران خدمت در سمت مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی با اخذ تصمیمات قاطع تلاش داشتم ورزش استان مرکزی در مسیر موفقیت و تعالی گام بردارد که خوشبختانه این امر محقق شده است.
 
وی تاکید کرد: ورزش از سیاسی کاری به دور است و افرادی که در آستانه سفر هیات دولت به استان مرکزی به افراد النگ و برچسب سیاسی می زنند در پی ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه ورزش استان مرکزی هستند.
 
ملکی با بیان اینکه هدف ورزش ایجاد نشاط، شادابی و کمک به داشتن جامعه ای پویا و پرتوان است گفت: در مقابل زیاده خواهی ها و سیاسی کاری های افراد محکم ایستادم و اطمینان دارم جامعه بیدار و آگاه ورزش استان مرکزی اجازه ورود افراد نااهل را به ورزش نمی دهد.
 
مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی پیشنهاد شدن غفاری برای سرپرستی اداره ورزش و جوانان استان مرکزی را انتخابی به جا و هوشمندانه دانست و اظهار کرد: غفاری دارای سوابق درخشان ورزشی و از خانواده ورزش است که دارای تعهد، تخصص و علاقه در این امر است که می تواند ورزش استان را در مسیر موفقیت هدایت کند.
 
در پایان این مراسم از زحمات ملکی به عنوان مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی با اهدا لوح تقدیر و محسن غفاری یه عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.
 
معاون اداره کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: استان ها از نظر شاخص های مدیریتی، نحوه توزیع اعتبارات، توجه به امر جوانان و پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان مورد ارزیابی قرار می گیرند که عملکرد ملکی به عنوان مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی مطلوب بوده است
 
عیسی کاتوزیان معاون اداره کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گفت: استقبال پر شور از مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی حامل این پیام است که ملکی در طول دوران خدمت خود عملکرد قابل قبولی داشته است و ارزیابی عملکرد مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی از سوی وزارت ورزش و جوانان نیز گویای همین امر است.
 
وی تاکید کرد: ملکی حاصل برنامه جانشین پروری وزارت ورزش و جوانان است که با طی مراحل مختلف سازمانی به عنوان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی معرفی شد.
 
معاون اداره کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه استانهای کشور را بر اساس توان اقتصادی، ظرفیت ورزش استان، تعداد ورزشکاران و تعداد روسای ورزشی  شهرستان ها از نظر ساختاری به سه تیپ تقسیم کردیم گفت: یازده استان در تیپ دو قرار گرفتند که استان مرکزی نیز یکی از استانهاست و امروز با توجه به عملکرد مدیریتی مطلوب مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی این استان رتبه سوم را در ارزیابی ها از آن خود کرده است.
 
وی به شاخص های ارزیابی اداره کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: استان ها از نظر شاخص های مدیریتی، نحوه توزیع اعتبارات، توجه به امر جوانان و پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان مورد ارزیابی قرار می گیرند که عملکرد ملکی به عنوان مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان مرکزی مطلوب بوده است.
 
کاتوزیان علت تغییر و تحول در راس هرم مدیریتی ورزش استان مرکزی را جلوگیری از دخالت افراد سیاسی ذکر کرد و گفت: قریب به یکسال است افراد سیاسی با هدف منحرف کردن مسیر موفقیت آمیز ورزش استان مرکزی در تلاش برای تغییر مدیر کل هستند و امروز رویکرد وزارت ورزش و جوانان جلوگیری از نفوذ افراد سیاسی است و بهتر دیدیم با توجه به پر شدن سابقه خدمتی ملکی این تغییر صورت گیرد.
 
وی تاکید کرد: در این جابجایی هیچ دخالت سیاسی صورت نگرفته است و گلایه مجمع نمایندگان استان مرکزی در جای خود قابل احترام است اما صلاح دیده شد ملکی با عملکرد مطلوب و کیفیت بالای مدیریتی بازنشسته شود.
 
معاون اداره کل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان از غفاری به عنوان گزینه هدایت اداره ورزش و جوانان استان مرکزی حمایت میکند تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور غفاری معاونت پیشتیانی اداره کل در تهران برگزار شد رزومه و سوابق مدیریتی ایشان مورد ارزیابی قرار گرفت که با توجه به اشراف کامل ایشان به ورزش استان و داشتن تخصص لازم در امر ورزش به عنوان جایگزین ملکی معرفی شد.
 
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: بازی های سیاسی در ورزش، امید و انگیزه جوانان را در نطفه خفه می کند و آسیبی جدی در این عرصه است.
 
شکرالله حسن بیگی افزود: جامعه هدف این اداره کل را جوانان و نخبگان ورزشی تشکیل می دهند و فردی که بر مدیریت این نهاد تکیه می زند باید همه تلاش خود را در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی و پیگیری امور جوانان به کار گیرند و از بازی های سیاسی به طور جدی بپرهیزد.
 
وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان اهتمام ویژه در حوزه ورزش و جوانان دارد و در سال های قبل با وجود انتقادهای بسیار از سوی برخی از طیف های سیاسی، فعالیت های این حوزه بر اساس ظرفیت ها و زیرساخت های موجود، قابل قبول است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی حمایت های صنایع استان از ورزش همگانی و قهرمانی را نسبت به سه سال گذشته دارای رشد مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تشکیل صندوق حمایت از ورزش قهرمانی برای صنایعی که به تنهایی قادر به حمایت از تیم های ورزشی نیستند، از مهمترین اقدامات مدیریت ارشد استان در دولت یازدهم بود که موفقیت های چشمگیری نیز در این خصوص حاصل شد.
 
وی اضافه کرد: استان مرکزی یکی از قطب های صنعتی مهم درکشور است و حمایت صنعت از حوزه ورزش باید برجسته تر از شرایط موجود باشد.
 
 حسن بیگی اضافه کرد: دولت به تنهایی توانایی حمایت از همه رشته های ورزشی را ندارد و باید با برنامه ریزی کاربردی در راستای جذب مشارکت بخش صنعت گام برداشت.
 
وی ادامه داد: ورزش و فعالان ورزشی استان مرکزی در جایگاه ویژه ای قرار دارند که برای ارتقاء آن، تدوین برنامه های مدون و حمایت صنایع ضروری است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ورزش استان بر اساس ظرفیت ها و زیرساخت های موجود شرایط پویا و ایده آلی دارد چرا که هم اکنون چهار ورزشکار این استان در مسابقات پارالمپیک ریو به سر می برند.
 
محسن غفاری افزود: حسین عسگری دوچرخه سوار بین المللی استان مرکزی نیز جزء اولین ورزشکارانی بود که به المپیک ریو راه یافت اما به دلیل مصدومیت از حضور در این تورنمنت جا ماند.

وی بیان کرد: همه برنامه های مدیریت قبل به صورت کارشناسی و اصولی دنبال می شود و اهر انتقاد سازنده و منطقی نیز در این حوزه به گرمی استقبال خواهد شد.
 
در این آیین از سعید ملکی که حدود چهار سال سکان دار ورزش استان مرکزی بود تجلیل و محسن غفاری به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی معرفی شد
ارسال نظرات