خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: برگزاری متمرکز دعای روز عرفه در مصلی سمنان و گسترش اینگونه سنت های معنوی در مناسبت های دینی و اسلامی بیانگر وحدت و یکپارچگی و همدلی مومنان است.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۰۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، جلسه ستاد دهه ولایت و امامت شهرستان سمنان با حضور آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان،دانایی فرماندار به همراه اعضاء ستاد در محل دفتر آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان برگزار شد.

در این جلسه آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن گرامیداشت پیشاپیش روز عرفه،این روز را به عنوان عید معنوی بزرگ مسلمانان نام برد و بر توجه به معانی و تبیین فرازهای آموزنده دعای عرفه تأکید کرد.

آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دعای عرفه را یکی از راههای خداشناسی برای انسان ها نام برد و گفت: عمل و سخن سیدالشهدا امام حسین (ع) معرف شخصیت والای این امام معصوم است و عاشورا معرف کامل منش و روش سید الشهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به برگزاری متمرکز دعای روز عرفه در مصلی سمنان و گسترش اینگونه سنت های معنوی در مناسبت های دینی و اسلامی که بیانگر وحدت و یکپارچگی و همدلی مؤمنان است؛ ادامه داد: این حضور یکپارچه ترس در دل دشمنان اسلام را به همراه دارد ایشان شناخت و بازگو کردن معانی و فرازهای دعای روز عرفه به اقشار مختلف جامعه و به ویژه نوجوانان و جوانان تأکید کرد.

آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با گرامیداشت شهدا منا بر زنده نگه داشت یاد و خاطره آنان تأکید کرد.

در ادامه سید عباس دانایی فرماندار سمنان با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: غدیر نتیجه کامل شدن دین خدا و حکومت ولی خدا است می با اشاره ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان یک حکومت شیعی در جهان احیای این واقعه را که درحقیقت نقطه عطفی در تاریخ اسلام برشمرد و تصریح کرد این امر یک وظیفه همگانی است

وی بیان داشت: تمام نهادها بخصوص دستگاه های فرهنگی بایستی برنامه های ویژه ای را برای دهه ولایت و امامت در نظر بگیرند،

فرماندار سمنان محوریت این برنامه ها با عنوان برائت از مشرکین و گرامیداشت شهدای منا عنوان و تصریح کرد: برگزاری دعای روز عرفه بصورت متمرکر در مصلی سمنان، برای اولین بار اجرای برنامه های ویژه فرهنگی دهه ولایت و امامت در سطح شهرستان،بازخوانی خطبه غدیر بصورت دیداری و شنیداری با استفاده از گروههای نمایشی (از زمان فتح مکه تا حادثه غدیردر پارک کوهستان(جاده سلامت) شهرک روزیه،اجرای برنامه های متنوع، خلاقانه و تاثیرگذار در راستای تبیین مسائل مرتبط با دهه امامت و ولایت بالاخص موضوع مهم ولایت شناسی و اهمیت ولایت در شیعه و اسلام بخشی از برنامه های این دهه در شهرستان سمنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها