یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»

به نام تحریم مبارزه با پولشویی از ایران امتیاز می‌گیرند!

علی یونسی گفت: دولتمردان باید بدعهدی غربی‌ها را باور کنند که با پذیرفتن یک تعهد، همه چیز تمام نخواهد شد؛ وعده لغو تحریم‌ها عملیاتی نشد که قرارداد مبارزه با پولشویی وارد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۰۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

علی یونسی استاددانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  دولت درصدد این است که موفقیت احتمالی اقتصادی را به برجام  مرتبط کند و این در حالی است که هر چه بیشتر به غربی‌ها  وابسته شویم شرایط جدیدی از وابستگی برای بهانه‌ای همچون عمل به تعهدها ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها  لغو تحریم‌ها  را عملیاتی نکردند افزود: بدعهدی غربی‌ها در عدم پایبندی به تعهدات افزایش یافته است لذا دولتمردان باید باور بدعهدی غربی‌ها را باور کنندکه با پذیرفتن یک تعهد، همه چیز تمام نخواهد شد و چنین مصداقی در عمل مشاهده می‌شود لغو ناهماهنگ تحریم‌ها عملیاتی نشد که قرارداد مبارزه با پولشویی وارد می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد:  اصل مبارزه پولشویی در اقتصاد کشورمان مفید است که فعالیت‌های مضر،غیر قانونی، غیر اقتصادی و نامشروع در اقتصاد کشورمان رشد نکند ولی باید به تفاوت مبارزه پولشویی در کشورمان با غربی‌ها پرداخته شود، لذا نگاه ما از فعالیت‌های مشروع اقتصادی با با نگاه غربی‌ها از فعالیت مشروع یکسان نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار