خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، از احداث باغ گیاه شناسی یا باغ بوتانیک در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۱۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
احداث باغ گیاه شناسی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پیام جوادیان با اشاره به احداث باغ گل‌های شهر قم، افزود: تنوع گیاهی کامل شامل درختان، درختچه‌ها، گیاهان برکه‌ای، گیاهان پوششی، گیاهان گرمسیری، گیاهان زینتی و هر آنچه که جنبه زینتی، گردشگری و آموزشی دارد، در این باغ وجود خواهد داشت.

وی جانمایی باغ گل‌های شهر قم را در ضلع شرقی بلوار مرجعیت در مساحتی حدود 20 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: طراحی فاز یک این پروژه به اتمام رسیده است و اکنون در حال اجرای فاز دو و جانمایی گونه‌های گیاهی است.

جوادیان طراحی بیش از 480 گونه گیاهی در این باغ را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری 25 میلیارد ریال بودجه برای اجرای پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در حال حاضر فاز دو پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار اجرایی است.

وی در ادامه تصریح کرد: باغ بوتانیک سرزمین موزه‌ای از گیاهان بومی و نادر ایران است که از سرتاسر کشور گردآوری شده و با شرایط خاص و شبیه سازی شرایط اقلیمی بومی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جوادیان افزود: باغ گیاه شناسی یا باغ بوتانیک به مکانی اطلاق می‌شود که نباتات مختلف را در آن جمع آوری کرده و به طور طبیعی از آنها نگهداری می‌کنند و در واقع کلکسیونی زنده از گیاهان به شمار می‌رود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطر نشان کرد: با‌غ‌های بوتانیک در طول تاریخ نقش مؤثری در پیشرفت پرورش گیاهان داشته‌اند. این باغ‌ها عموماً با هدف مطالعه گیاهان دارویی و تکثیر و تولید آن‌ها ساخته می‌شده‌اند و در گذر زمان به خاطر بافت گیاهی منحصربه‌فردشان به نمایشگاهی مفرح برای بازدید همه مردم تبدیل شده‌اند.

وی افزود: در عصر حاضر باغ‌های بوتانیک نقشی کلیدی در امر مهندسی، نگهداری و کشت گیاهان مفید و نادر و همچنین آموزش بازدید کنندگان ایفاء می‌کنند.
ارسال نظرات