یک هنرمند عکاس سقزی، آثار عکاسی خود از آوارگان سوریه و عراق را در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۲۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جاوید روح فدا که در رشته فیلمسازی و عکاسی فعالیت دارد، نمایشگاهی از آثار عکاسی از آوارگان سوریه و عراق را برپا کرده که در این نمایشگاه تعداد 32 تابلوی عکس در مقابل دیدگان عموم مردم و هنرمندان رشته عکاسی گذاشته است.

وی درباره این نمایشگاه اظهار داشت: اغلب آثار از چهره معصوم کودکان آواره‌ای است که از خانه و کاشانه خود به لحاظ جنگ در کشورشان رانده شده‌اند.

روح فدا ادامه داد: دوست داشتم از شادی این بچه‌ها عکس بگیرم و بازی‌های بچه‌گانه آنان را به نمایش بگذارم اما متاسفانه شرایط آنها این امکان را نداشت و این تصاویر دردناک را در قالب عکس به عموم نشان دادم.

این هنرمند سقزی که این نمایشگاه نخستین تجربه وی در عکاسی است می‌گوید: هرچند که به کار فیلم مشغول هستم امام هنر عکاسی هم یکی از آن دسته از هنرهاست که در نوع خود بی نظیر و حرف هایی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: مردم سقز همواره مشوق بنده در کار هنری بوده‌اند و با استقبال خودشان از این نمایشگاه، من را به ادامه کار دلگرم‌تر کرده‌اند.

نمایشگاه عکس با حضور محمد کیانی عضو شورای اسلامی شهر، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از خبرنگاران و علاقمندان به هنر عکاسی افتتاح شد.

این نمایشگاه مجموعه عکسی از کودکان آواره در شهر عربت در 21 کیلومتری شهر سلیمانیه عراق است.

این نمایشگاه به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، انجمن عکاسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برپا شده است.

این نمایشگاه که شامگاه شنبه با حضور تعدادی از هنرمندان و مردم در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز افتتاح و دایر شده است و تا 25 شهریورماه جاری در دو شیفت زمانی صبح و عصر دایر و آماده بازدید عموم است.

ارسال نظرات