خبرهای داغ:
داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: فرهنگ توجه به کلام الهی با برگزاری رقابت‌های قرآنی اشاعه می‌یابد و امروز باید در سطح مدارس و دانشگاه‌ها این امر را پیگیری کرد.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۴۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، عباس سلیمی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات قرآنی یکی از بهترین راه‌های اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بوده و امروز باید بدان بیش از گذشته توجه شود.

وی گفت: کودکان چون گیرنده‌های پرقدرتی هستند که هر نکته و مطلبی را به سرعت دریافت می‌کنند؛ بهترین دوران برای ترویج فرهنگ قرآنی نیز کودکی و نوجوانی است.

داور بین‌المللی قرآن کریم اضافه کرد: دوران نوجوانی و جوانی باید برای برنامه‌ریزان فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی در اولویت برنامه‌ریزی باشد؛ چراکه در این بازه سنی می‌توان اثرگذاری بیشتری داشت.

سلیمی اضافه کرد: فرهنگ توجه به قرآن کریم امروز باید در سطح مدارس و دانشگاه‌ها با کار جمعی و پیگیرانه ترویج شود.

وی ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه به ویژه در سنین پایه را بسیار زیاد دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در استان‌ها در حقیقت به نوعی عمل به دستورات الهی که می‌فرماید مؤمنان و مسلمانان را در سبقت گرفتن در امور خیر و نیک ترغیب کنید.

داور بین‌المللی قرآن کریم اضافه کرد: برگزاری مسابقه‌های قرآنی و رقابت‌هایی که در عرصه دینی انجام می‌شود، به‌طور قطع سبب خواهد شد تا انسان به خداوند متعال نزدیک‌تر شود و ترغیب و تشویق همگان برای حضور در این برنامه‌ها امری ضروری است.

سلیمی اضافه کرد: مصادیق آیات قرآن کریم اگر امروز به خوبی در جامعه گسترش یابد، می‌تواند از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم، جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: هرگونه تجمع و گردهمایی قرآنی که با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شود، بدون شک می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای آشنایی آنان با یکدیگر باشد تا با بهره‌گیری از تجربه‌های هم بتوانند زمینه‌ساز رشد یکدیگر شوند.

داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: ایجاد وحدت، هم‌دلی، تعامل و همکاری مثبت از جمله آثار خوب برگزاری رقابت‌های قرآنی در استان‌های مختلف کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها