خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۴۳۱۳۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد بین المللی رهبران شهری (ICL)، مجمع جهانی شهرهای اسلامی (WAIC) و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به منظور ایجاد پلی میان دانشگاه‌های کشورهای اسلامی که در برنامه های ظرفیت سازی و پژوهش طرح ابتکاری شهری مشارکت دارند و در خصوص تاسیس شبکه شهر – دانشگاه کشورهای اسلامی برای شکوفایی شهری(CPI) منعقد شد.

تاسیس شبکه شهر – دانشگاه کشورهای اسلامی با نگاهی به همکاری و مشارکت بیشتر با دولتها، بخش خصوصی و جامعه مدنی تأسیس و راه اندازی می شود و تمرکز این شبکه بر این اصل است که چگونه ایده‌های پایداری شهری و دستیابی به اهداف توسعه پایدار در شهر می تواند محقق شود و اقدامات اصلی شامل انتشار و اجرای طرح های امیدوار کننده، تبادل اطلاعات در حال انجام، جذب دانشگاه های جدید و شناسایی نقاط عطف در مسیر هبیتات III می باشد.

این شبکه شهرها سراسر جهان را در استفاده از شاخص های استاندارد جهانی برای بهبود مدیریت توسعۀ شهری حمایت می کند؛ شبکه برای ارتباط برقرار کردن میان دانشگاه های سراسر جهان اسلام تأسیس می شود که در پژوهش های شهری نوآورانه و برنامه های ظرفیت‌ساز با نظر به مشارکت بیشتر با دولت ها و بخش خصوصی فعالیت خواهد کرد.

 افراد شرکت کننده  در این شبکه اساتید دانشگاه می‌باشند که در بخش پژوهش و ظرفیت‌سازی پایداری شهری با تجربه گسترده در زمینه بافت های شهر اسلامی فعالیت می نمایند و قادر به بحث در مورد راه و روش تقویت ارتباط بین پژوهش و عمل (اجرا) در حوزه توسعه پایدار شهری از طریق ارائه تجارب گویا یا مطالعات موردی در جهان اسلام و در میان سنت های دیگر هستند.

تجاربی که قرار است بر روش هایی که امر پژوهش در زمینه برنامه ریزی و مدیریت شهرهای پایدار به لحاظ زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی انجام می دهد، تأکید داشته باشد.

شایان ذکر است مجمع جهانی شهرهای اسلامی تا کنون در حال متحد کردن اعضای ادارات شهرداری ها، حرفه های مرتبط با برنامه ریزی شهری، مدیریت شهری و معماری برای ترویج رویکردهای اسلامی توسعۀ پایدار بوده است  که در زمینه آینده‌نگری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و ICL، WAIC دارای اهداف مشترک هستند.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها